joc

Time limit: 0.1s Memory limit: 4MB Input: joc.in Output: joc.out

Pentru un concurs de design de jocuri, Gigel vrea să construiască un joc. La joc participă nn concurenţi numerotaţi de la 11 la nn.

Fiecare concurent are la dispoziţie câte un şir de mm încăperi, numerotate de la 11 la mm. Scopul jocului este de a găsi o comoară ascunsă în una din aceste încăperi.

Fiecare încăpere conţine un cod, număr natural, fie egal cu 00, fie având cel puţin 22 cifre. Ultima cifră indică numărul de etape de penalizare, adică numărul de etape în care concurentul nu are voie să părăsească încăperea. Numărul obţinut prin eliminarea ultimei cifre a codului indică numărul încăperii în care se va deplasa acesta la următoarea etapă sau la expirarea penalizării. Există două excepţii de la regula de definire a codului: numărul 9 9999 \ 999 codifică o încăpere conţinând o comoară, iar numărul 00 o încăpere conţinând o capcana.

În etapa 11 fiecare jucător intră în încăperea 11 din şirul său de încăperi. În funcţie de codul găsit în încăpere sunt posibile următoarele situaţii:

  • codul găsit este 9 9999 \ 999 ceea ce înseamnă că jucătorul este câştigător şi jocul se încheie la finalul acestei etape
  • codul găsit este 00 ceea ce duce la eliminarea sa din joc
  • pentru celelalte coduri, după efectuarea etapelor de penalizare, jucătorul efectuează o deplasare în încăperea indicată de cod. De exemplu la întâlnirea codul 157157, după efectuarea celor 77 etape de penalizare jucătorul se va deplasa în camera 1515

Trecerea de la o etapă la alta se realizează simultan pentru toţi concurenţii.

Cerință

Fiind dat numărul nn de concurenţi, numărul mm de încăperi alocate fiecărui concurent, şi codurile din cele nmn \cdot m încăperi să se determine câştigătorul jocului, numărul încăperii în care a găsit comoara, numărul de etape parcurse până când câştigătorul găseşte comoara precum şi numărul de concurenţi eliminaţi din joc până la etapa respectivă (inclusiv).

Date de intrare

Prima linie a fişierului de intrare joc.in conţine două numere naturale nn şi mm, separate printr-un spaţiu, reprezentând numărul concurenţilor, respectiv numărul încăperilor.
Următoarele nn linii conţin câte m numere naturale, separate prin câte un spaţiu, reprezentând codurile din fiecare încăpere.

Date de ieșire

Prima linie a fişierului de ieşire joc.out va conţine patru numere naturale separate prin câte un spaţiu, reprezentând indicele câştigătorului, numărul încăperii unde a găsit comoara, numărul etapei în care a câştigat şi respectiv numărul de concurenţi eliminaţi din joc.

Restricții și precizări

  • 1n4001 \leq n \leq 400
  • 1m9001 \leq m \leq 900
  • Pentru toate testele de intrare se garantează că există exact un câştigător

Exemplu

joc.in

4 8
0 9999 41 50 61 70 80 30
30 80 60 60 9999 21 40 50
20 30 40 50 61 71 81 9999
20 30 50 0 61 71 9999 41

joc.out

2 5 7 1

Explicație

Câştigă jucătorul al 22-lea, după 77 etape, iar încăperea în care a găsit comoara este încăperea 55. În cele 77 etape a fost eliminat un singur concurent şi anume primul concurent.

Încăperile prin care trece jucătorul câştigător până la final sunt:

1362851 \rightarrow 3 \rightarrow 6 \rightarrow 2 \rightarrow 8 \rightarrow 5

Log in or sign up to be able to send submissions!