betasah

Time limit: 0.1s Memory limit: 64MB Input: betasah.in Output: betasah.out

Jocul betasah se joacă folosindu-se doar piese asemănătoare damelor clasicului șah, numite tot dame. Suprafața de joc are o formă triunghiulară și este formată din N(N+1)/2N \cdot (N+1) / 2 pătrate identice dispuse pe NN rânduri și NN coloane. Rândurile se numerotează de sus in jos, de la 11 la NN. Coloanele se numerotează de la stânga la dreapta, de la 11 la NN. Primul rând conține un singur pătrat, al doilea rând conține două pătrate alăturate, \dots, al NN-lea rând conține NN pâtrate alăturate, ca în suprafețele de joc cu N=6N=6 din figurile de mai jos. Din cele N(N+1)/2N \cdot (N+1) / 2 pătrate, KK sunt gri, iar restul sunt albe. Poziția fiecărui pătrat de pe suprafața de joc este dată de rândul și coloana în care acesta este situat.

Pe suprafața de joc sunt așezate DD dame în DD pătrate albe distincte, ocupându-le. Într-un pătrat alb poate fi așezată o singură damă, iar într-un pătrat gri nu poate fi așezată nicio damă. Poziția unei dame pe suprafața de joc este dată de poziția pătratului alb în care este așezată dama.
Damele pot accesa orice pătrat alb neocupat situat pe direcțiile: verticală, orizontală sau diagonală, numerotate de la 11 la 88 în figura bb). Accesul pe o direcție se face trecând din pătrat alb în pătrat alb (doar pătrate albe neocupate) până la întâlnirea unui pătrat gri sau a unui pătrat alb ocupat de o altă damă sau până la terminarea suprafeței de joc.
Numim pătrat accesibil orice pătrat alb neocupat (de pe suprafața de joc) care ar putea fi accesat de cel puțin una din cele DD dame.
De exemplu, pentru suprafața de joc din figura cc) numărul de pătrate accesibile (marcate cu XX) de pe suprafață este 1111; pentru suprafața de joc cu N=6,D=3N=6, D=3 și K=4K=4 din figura dd) numărul de pătrate accesibile de pe suprafață este 1313. În figura ee) sunt marcate cu XX pătratele accesibile fiecărei dame de pe suprafața de joc din figura dd).

Cerință

Scrieți un program care să citească numerele naturale N D KN \ D \ K, pozițiile damelor și ale pătratelor gri pe suprafața de joc și care să determine:

  • numărul maxim MM de pătrate albe conținute de un rând al suprafeței de joc;
  • numărul PP de pătrate accesibile de pe suprafața de joc.

Date de intrare

Fișierul de intrare betasah.in conține:

  • pe prima linie cele trei numere naturale N D KN \ D \ K, separate prin câte un spațiu, cu semnificația din enunț;
  • pe linia i+1i+1 două numere naturale nenule xi yix_i \ y_i, separate prin câte un spațiu, reprezentând poziția damei ii pe suprafața de joc (rândul xix_i și coloana yiy_i), pentru i=1,2,3,,Di = 1,2,3,\dots,D;
  • pe linia D+1+jD+1+j două numere naturale nenule zj tjz_j \ t_j, separate printr-un singur spațiu, reprezentând poziția pătratului gri jj pe suprafața de joc (rândul xix_i și coloana yiy_i), pentru j=1,2,3,,Kj = 1, 2, 3, \dots , K.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire betasah.out va conține pe prima linie numărul natural MM și pe a doua linie numărul natural PP, cu semnificația din enunț. Pentru obținerea punctajelor parțiale, trebuie respectat acest format.

Restricții și precizări

  • 2N1 0002 \leq N \leq 1 \ 000;
  • 1D1001 \leq D \leq 100;
  • 1K501 \leq K \leq 50;
  • D+KN(N+1)/2D + K \leq N \cdot (N+1) / 2;
  • 1yixiN1 \leq y_i \leq xi \leq N;
  • 1tjzjN1 \leq t_j \leq zj \leq N;
  • pentru rezolvarea corectă a cerinței 11) se acordă 20%20\% din punctaj, iar pentru rezolvarea corectă a cerinței 22) se acordă 80%80\% din punctaj.

Exemplu

betasah.in

6 3 4
3 2
5 2
5 4
3 1
4 3
6 4
1 1

betasah.out

5
13

Explicație

N=6,D=3,K=4N=6, D=3, K=4.
Rândurile 55 și 66 conțin numărul maxim M=5M=5 de pătrate albe.
Numărul de pătrate accesibile de pe suprafața de joc este P=13P=13.
În desenul alăturat corespunzător suprafeței date, cele 1313 pătrate accesibile sunt marcate cu XX.
Astfel, pe prima linie a fișierului betasah.out se va scrie numarul 55, iar pe a doua linie a fișierului se va scrie numărul 1313.

Log in or sign up to be able to send submissions!