Fie un număr natural N
și o încăpere de lungime 2 * N + 2
văzută ca un interval închis [-N - 1, N + 1]
. În centrul C
al camerei (C = 0)
, se află inițial o balerină pe nume Costelina Salopeta. Ea urmează să efectueze T
pași de dans de lungime 1
, făcând primul pas spre dreapta. În cele 2 * N
puncte distincte de coordonate întregi din interiorul camerei se pot plasa K
obstacole. Atunci când balerina ajunge într-un punct cu obstacol, ea se împiedică şi face o piruetă. Astfel ea își schimbă sensul de mişcare, iar obstacolul din punctul respectiv dispare.
Nu se pot pune obstacole în punctele de coordonate -N - 1
, 0
respectiv N + 1
. Pereții camerei de coordonate -N - 1
respectiv N + 1
se consideră obstacole permanente ce nu vor dispărea la atingere, iar punctul de coordonată C = 0
reprezintă poziţia iniţială a Costelinei.
Cerintă
Dându-se valorile lui T, N
şi K
, calculaţi în câte moduri se pot plasa cele K
obstacole, astfel încât după o reprezentaţie completă de T
paşi Costelina să se întoarcă în punctul de pornire C
.
Date de intrare
Fișierul piruete.in
conține pe prima linie numerele naturale T, N
și K
separate prin câte un spaţiu, cu semnificaţiile de mai sus.
Date de ieșire
Fișierul piruete.out
va conține pe prima linie un singur număr natural reprezentând răspunsul modulo .
Restricții și precizări
0 ≤ T ≤ 200
,T
este număr par ;1 ≤ N ≤ 100
;0 ≤ K ≤ 2 * N
;- Atentie! Răspunsul se cere modulo ;
- Pentru
10%
din teste avemN ≤ 10
; - Pentru
30%
din teste avemN ≤ 30
; - Pentru
70%
din teste avemT ≤ 2 * N + 2
;
Exemplu:
piruete.in
6 3 4
piruete.out
7
Explicație
Balerina va efectua T = 6
paşi într-o cameră de lungime 2 * N + 2 = 2 * 3 + 2 = 8
, se plasează K = 4
obstacole.
Există 7
modalităţi de amplasare a obstacolelor:
[.x.Cxxx]
2.[.xxC.xx]
3.[x.xC.xx]
4.[xx.Cx.x]
5.[xx.Cxx.]
6.[xxxC.x.]
7.[xxxC..x]
S-a notat cu ’
poziţia unui loc liber, respectiv cu x
poziţia unui obstacol.