traseu

Time limit: 0.02s Memory limit: 2MB Input: traseu.in Output: traseu.out

Fie un labirint reprezentat ca o matrice pătratică cu nn linii (numerotate de sus în jos de la 11 la nn) şi nn coloane (numerotate de la stânga la dreapta de la 11 la nn). Elementele matricei pot fi 00 (semnificând culoar de trecere) sau 11 (semnificând zid). Un roboţel se mişcă prin labirint după un anumit traseu, specificat ca o succesiune de direcţii de mişcare. Direcţiile pot fi:

  • NN (nord), adică din poziţia curentă (x,y)(x, y) robotul se deplasează în poziţia (x1,y)(x-1, y), dacă nu este zid
  • SS (sud), adică din poziţia curentă (x,y)(x, y) robotul se deplasează în poziţia (x+1,y)(x+1, y), dacă nu este zid
  • EE (est), adică din poziţia curentă (x,y)(x, y) robotul se deplasează în poziţia (x,y+1)(x, y+1), dacă nu este zid
  • VV (vest), adică din poziţia curentă (x,y)(x, y) robotul se deplasează în poziţia (x,y1)(x, y-1), dacă nu este zid.

Observaţi că roboţelul nu poate trece prin ziduri, prin urmare, dacă în direcţia de mişcare curentă se află un zid, el nu va efectua deplasarea respectivă.

Cerinţă

Dată fiind configuraţia labirintului, poziţia iniţială a roboţelului şi traseul pe care se deplasează acesta, să se determine poziţia finală a robotului.

Date de intrare

Fişierul de intrare traseu.in conţine pe prima linie numărul natural nn, reprezentând dimensiunea labirintului. Pe cea de a doua linie sunt scrise două numere naturale L  CL \; C (cuprinse între 11 şi nn), reprezentând poziţia iniţială a roboţelului (LL fiind linia, iar CC fiind coloana). Pe următoarele nn linii se află câte nn valori din mulţimea {0,1}\{0, 1\}, reprezentând configuraţia labirintului. Pe ultima linie se află un şir de caractere din mulţimea {N,S,E,V}\{'N', 'S', 'E', 'V'\}, reprezentând traseul roboţelului.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire traseu.out va conţine o singură linie pe care vor fi scrise două numere naturale cuprinse între 11 şi nn reprezentând linia, respectiv coloana poziţiei în care se află roboţelul după parcurgerea traseului. Dacă în timpul deplasării pe traseu roboţelul părăseşte labirintul, pe prima linie vor fi scrise linia, respectiv coloana ultimei poziţii pe care a avut-o roboţelul în labirint.

Restricţii şi precizări

  • 1n1001 \leq n \leq 100
  • Traseul are lungimea 250\leq 250
  • Valorile numerice scrise pe aceeaşi linie în fişierul de intrare şi în fişierul de ieşire vor fi separate prin câte un spaţiu.
  • Poziţia iniţială a roboţelului se află pe culoar.

Exemplul 1

traseu.in

5
2 1
1 0 0 0 1
0 0 1 0 1
1 0 0 0 0
1 0 0 1 1
1 1 0 0 0
ENESES

traseu.out

2 4

Explicație

Din poziţia (2,1)(2,1) roboţelul face o deplasare spre Est şi ajunge în poziţia (2,2)(2,2). Următoarea deplasare este spre Nord şi ajunge în poziţia (1,2)(1,2). Următoarea deplasare este spre Est şi ajunge în poziţia (1,3)(1,3). Următoarea deplasare ar fi trebuit să fie spre sud, dar aceasta nu poate fi efectuată, fiindcă la sud este zid. Următoarea deplasare este spre Est şi ajunge în (1,4)(1,4), apoi la Sud, şi ajunge în (2,4)(2,4).

Exemplul 2

traseu.in

3
2 2
1 0 0
0 0 1
1 0 0
VVV

traseu.out

2 1

Explicație

Din poziţia (2,2)(2,2) roboţelul se deplasează spre vest, ajunge în poziţia (2,1)(2,1).
La următoarea deplasare spre vest, roboţelul părăseşte labirintul.

Log in or sign up to be able to send submissions!