pingpong

Time limit: 0.03s Memory limit: 128MB Input: pingpong.in Output: pingpong.out

În tenisul de masă modern viteza jocului a crescut considerabil în ultima perioadă, iar din această cauză majoritatea punctelor se câştigă ca urmare a unui schimb de mingi foarte scurte. Pentru a se adapta la această situaţie, jucătorii profesionişti folosesc o parte considerabilă din timpul lor de antrenament pentru a studia şi exersa modalităţi de a câştiga primele câteva mingi dintr-un punct. Mai exact, numim prima minge serviciul jucătorului, a doua minge răspunsul la serviciu ş.a.m.d.

După noile reguli, un meci de tenis de masă este format din cel mult cinci seturi, jucătorul care câştigă trei seturi prima dată fiind câştigătorul meciului. Un set se joacă până când un jucător ajunge la 1111 puncte şi are avantaj de cel puţin două puncte faţa de celălalt jucător. Jucătorul care începe serviciul în primul set este determinat prin aruncarea unei monezi. Într-un set serviciul se schimbă din două în două servicii, iar dacă se ajunge la scorul 10  1010 \ - \ 10 serviciul se alternează la fiecare punct şi setul se termină în momentul în care unul dintre jucători are avantaj de două puncte. La începutul unui set (în afară de primul), începe serviciul celălalt jucător faţă de cel care a început serviciul în setul precedent.

Se cunosc probabilităţile p1,,p5p_1, \dots, p_5 cu semnificaţia că primul jucător câştigă punctul imediat cu probabilitate pip_i, dacă loveşte el a ii-a minge într-un punct şi q1,,q5q_1, \dots, q_5, având aceeaşi semnificaţie pentru al doilea jucător. Adică primul jucător îşi va câştiga imediat serviciul cu probabilitate de p1p_1, iar cu probabilitate de 1p11 - p_1 punctul va continua cu a doua minge. La rândul lui al doilea jucător va câştiga imediat a doua minge cu probabilitate de q2q_2, iar cu probabilitate de 1q21 - q_2 jocul va continua cu a treia minge ş.a.m.d. Cu alte cuvinte se dau probabilităţile unor lovituri decisive reuşite şi presupunem că nu vor fi greşeli neforţate.
Dacă într-un punct se ajunge la mingea şase, primul jucător va câştiga punctul cu probabilitate pp şi al doilea jucător cu probabilitate 1p1 - p.

Cerință

Să se determine probabilitatea ca primul jucător să câştige meciul.

Date de intrare

Pe prima linie a fişierului de intrare pingpong.in se află cinci numere reale p1,,p5p_1, \dots, p_5, cu semnificaţia din enunţ. Pe a doua linie se află numerele q1,,q5q_1, \dots, q_5, iar pe a treia linie numărul pp.

Date de ieșire

În fişierul de ieşire pingpong.out să se afişeze un singur număr cu trei zecimale rotunjite, reprezentând probabilitatea ca primul jucător să câştige partida.

Restricții și precizări

  • 0<p1,,p5,q1,,q5<10 < p_1, \dots, p_5, q_1, \dots, q_5 < 1;

Exemplu

pingpong.in

0.9 0.5 0.5 0.5 0.5
0.6 0.5 0.5 0.5 0.5
0.2

pingpong.out

0.995

Log in or sign up to be able to send submissions!