joc

Time limit: 0.05s Memory limit: 2MB Input: joc.in Output: joc.out

La grădiniţă grupa mare a inventat un joc. Un număr de nn copii stau în cerc în jurul doamnei educatoare, care stă în centru. Fiecare copil are în mână un număr par de bile. Când doamna educatoare bate din palme, fiecare copil va da simultan jumătate din numărul de bile copilului vecin din partea lui dreaptă, primind de la copilul din stânga sa jumătate din numărul de bile ale acestuia. Dacă după o asemenea manevră un copil ajunge să aibă un număr impar de bile, atunci va primi imediat de la doamna educatoare o bilă. Jocul se termină când toţi copiii au acelaşi număr de bile.

Cerinţă

Scrieţi un program care citeşte nn (numărul de copii) şi numărul iniţial de bile al fiecărui copil şi care determină de câte ori bate din palme doamna educatoare până se termină jocul, precum şi care este numărul de bile pe care îl va avea fiecare copil la sfârşitul jocului.

Date de intrare

Fişierul de intrare joc.in va conţine date pentru mai multe jocuri. Fiecare set de date va începe cu o valoare nn ce reprezintă numărul de copii care participă la joc urmat de nn valori numere naturale pare reprezentând numărul de bile pe care le are la început fiecare copil. Fiecare număr va fi reprezentat pe o linie. Fişierul se va termina cu valoarea 1-1. Datele din fişier sunt corecte.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire joc.out va conţine pentru fiecare joc câte o linie cu două numere separate prin spaţiu. Primul număr reprezintă câte runde va avea jocul (de câte ori bate din palme doamna educatoare până când copiii vor avea toţi acelaşi număr de bile), iar al doilea număr va reprezenta numărul de bile pe care le are la sfârşit fiecare copil.
Fişierul se termină cu o valoare ce reprezintă numărul de jocuri descrise în fişierul de intrare.

Restricţii şi precizări

  • 0n1 000,n0 \leq n \leq 1 \ 000, n reprezintă numărul de copii
  • 0<numa˘rul init¸ial de bile ale fieca˘rui copil<32 7000 \lt \text{numărul iniţial de bile ale fiecărui copil} \lt 32 \ 700
  • Fiecare joc se termină sigur într-un număr finit de paşi.
  • Un fişier conţine cel mult 100100 de jocuri.
  • Nu se acordă punctaje parţiale.

Exemplu

joc.in

6
36
2
2
2
2
2
4
2
4
6
8
-1

joc.out

15 14
4 8
2

Explicaţie jocul 22

Runda 11 Runda 22 Runda 33 Runda 44
Jucător 11: 1+4=561 + 4 = 5 \rightarrow 6 bile Jucător 11: 3+4=783 + 4 = 7 \rightarrow 8 bile Jucător 11: 4+4=884 + 4 = 8 \rightarrow 8 bile Jucător 11: 4+4=884 + 4 = 8 \rightarrow 8 bile
Jucător 22: 2+1=342 + 1 = 3 \rightarrow 4 bile Jucător 22: 2+3=562 + 3 = 5 \rightarrow 6 bile Jucător 22: 3+4=783 + 4 = 7 \rightarrow 8 bile Jucător 22: 4+4=884 + 4 = 8 \rightarrow 8 bile
Jucător 33: 3+2=563 + 2 = 5 \rightarrow 6 bile Jucător 33: 3+2=563 + 2 = 5 \rightarrow 6 bile Jucător 33: 3+3=663 + 3 = 6 \rightarrow 6 bile Jucător 33: 3+4=783 + 4 = 7 \rightarrow 8 bile
Jucător 44: 4+3=784 + 3 = 7 \rightarrow 8 bile Jucător 44: 4+3=784 + 3 = 7 \rightarrow 8 bile Jucător 44: 4+3=784 + 3 = 7 \rightarrow 8 bile Jucător 44: 4+3=784 + 3 = 7 \rightarrow 8 bile

Log in or sign up to be able to send submissions!