ifnormatinca | paritate

This was the problem page during the contest. Access the current page here.
Time limit: 0.2s
Memory limit: 4MB
Input: paritate.in
Output: paritate.out

În vederea asigurării unei transmiteri cât mai exacte a informaţiilor pe reţea, transmiterea se efectuează caracter cu caracter, fiecare caracter fiind dat prin codul său ASCII, adică o grupă de 8 biţi (octet). Pentru fiecare 8 biţi transmişi se calculează un bit de paritate care are valoarea 00 (dacă codul ASCII al caracterului conţine un număr par de cifre binare 11) sau 11 (în caz contrar). Deoarece în problema noastră se transmit numai caractere ASCII standard, cu codul ASCII din intervalul [32,127][32, 127], codul lor ASCII are bitul 77 (primul bit din stânga) egal cu 00. Pe această poziţie va fi pus bitul de paritate, economisind astfel câte un bit pentru fiecare caracter transmis. De exemplu, dacă mesajul care trebuie trasmis conţine caracterele Paritate, succesiunea de biţi transmisă va fi:
01010000 11100001 01110010 01101001 01110100 11100001 01110100 01100101\textcolor{red}{0}1010000\ \textcolor{red}{1}1100001\ \textcolor{red}{0}1110010\ \textcolor{red}{0}1101001\ \textcolor{red}{0}1110100\ \textcolor{red}{1}1100001\ \textcolor{red}{0}1110100\ \textcolor{red}{0}1100101

În plus, pe lângă caracterele amintite, în mesaj mai poate să apară un caracter special, caracter care indică trecerea la începutul unui nou rând. Acest caracter are codul ASCII 1010.

Cerinţă

Să se scrie un program care să verifice dacă un text a fost sau nu transmis corect.

Date de intrare

Fişierul de intrare paritate.in are pe prima linie o succesiune de caractere 0 şi 1 care reprezintă mesajul transmis. Între caractere nu există spaţii. Linia se termină cu caracterul newline (\n).

Date de ieşire

Fişierul de ieşire paritate.out are pe prima linie mesajul DA dacă textul a fost transmis corect sau NU în caz contrar. În cazul în care mesajul de pe prima linie este DA, liniile următoare vor conţine textul transmis în clar. În cazul în care mesajul de pe prima linie este NU, linia următoare va conţine numerele de ordine ale caracterelor care nu au fost transmise corect, în ordine strict crescătoare, separate prin câte un spaţiu.

Restricţii şi precizări

  • Cei 8 biţi ai codului ASCII a unui caracter se numerotează de la 00 la 77, de la dreapta la stânga, cel mai din stânga bit fiind bitul 77 iar cel mai din dreapta bitul 00.
  • Textul transmis are cel mult 60 00060\ 000 de caractere.
  • Numărul de caractere 0 şi 1 din prima linie a fişierului de intrare este multiplu de 88.
  • Codurile ASCII ale caracterelor din text aparţin mulţimii {10,32,33,34,,127}\{10, 32, 33, 34, \dots, 127\}, codul 1010 însemnând trecerea la începutul unui rând nou (newline).
  • Nicio linie din fişierul de ieşire nu va avea mai mult de 255255 caractere.
  • Caracterele din text sunt numerotate începând de la 00.
  • Mesajele DA/NU din prima linie a fişierului de ieşire se scriu cu majuscule.

Exemplul 1

paritate.in

0101000011100001011100100110100101110100111000010111010001100101

paritate.out

DA
Paritate

Explicație

Toate codurile sunt corecte.

Exemplul 2

paritate.in

1101000011100001111100100110100101110100111000010111010011100101

paritate.out

NU
0 2 7

Explicație

Primul caracter a fost transmis ca succesiunea de biţi 1101000011010000 ceea ce înseamnă că fără bitul de paritate ar fi trebuit să existe un număr impar de cifre 11, ceea ce este fals. Deci caracterul nu a fost transmis corect. Acelaşi lucru se verifică şi pentru caracterele cu numerele de ordine 22 şi 77.

Exemplul 3

paritate.in

010000011111101001101001000010100110010100001010011010100110111101101001

paritate.out

DA
Azi
e
joi

Explicație

Toate codurile sunt corecte. În text există două caractere cu cod ASCII 1010.

Contest info

Virtual contest

Start time: 1710314400000

Total duration: 1h40m0s

Status: Ended

Log in or sign up to be able to send submissions!