Jocul “Nu te supăra, frate!” se joacă de către doi jucatori. Pe o pistă circulară cu căsuţe numerotate de la la , în ordinea dată de sensul acelor de ceasornic, se află înscrise valorile şi . Cei doi jucători vor avea fiecare câte un pion şi vor porni pe rând, din căsuţa . Începe jucătorul . Fiecare jucător va muta pionul său conform cu valoarea obţinută prin aruncarea zarului, cumulând sau pierzând puncte în funcţie de căsuţa în care ajunge. Fiecare jucător citeşte valoarea zarului când îi vine rândul.
Jocul are urmatoarele reguli:
- Câştigătorul poate fi:
- jucătorul care ajunge primul din nou în căsuţa cu numărul , indiferent de punctaj (exceptând cazul în care are punctaj )
- în cazul în care se termină şirul aruncărilor cu zarul, înseamnă că jucătorii s-au plictisit şi câştigă cel care a cumulat mai multe puncte, iar dacă au punctaje egale câştigă cel care se află în căsuţa cu număr de ordine mai mare.
- După aruncarea zarului, jucătorul mută pionul cu atâtea căsuţe cât indică valoarea zarului, în ordinea acelor de ceasornic, începând numărătoarea cu căsuţa următoare poziţiei pe care se află. Prima căsuţă nu conţine valoarea (zero).
- După mutare pot apare următoarele situaţii:
- ajunge într-o căsuţă cu valoarea (zero) – jucătorul este penalizat, pierde toate punctele acumulate şi reia jocul din pozitia
- ajunge într-o căsuţă cu valoarea – primeşte un bonus de puncte
- ajunge într-o căsuţă cu valoarea – primeşte punct
- ajunge într-o căsuţă în care se află celălalt pion (cu excepţia căsuţei , când câştigă) – jucătorul care ajunge ultimul este penalizat, pierde toate punctele şi reia jocul de la căsuţa .
Cerință
Determinaţi jucătorul câştigător, poziţiile fiecărui jucător pe cerc şi punctajul fiecărui jucător.
Date de intrare
În fişierul joc.in
se dau:
- Pe prima linie numărul al casutelor din cerc.
- Linia a doua conţine o succesiune de valori ( sau ), separate printr-un spaţiu, reprezentând valoarea fiecărei căsuţe.
- Linia a treia conţine numărul de aruncări cu zarul
- Linia a patra conţine o succesiune de valori întregi cuprinse între şi , separate printr-un spaţiu, reprezentând aruncarea cu zarul.
Date de ieșire
Fişierul joc.out
va conţine linii cu următoarele informaţii:
- pe prima linie: jucătorul câştigător
- pe a doua linie: poziţia şi punctajul jucătorului numărul .
- pe a treia linie: poziţia şi punctajul jucătorului numărul .
Restricții și precizări
- ;
Exemplul 1
joc.in
10
1 1 1 1 1 10 0 1 1 0
8
3 6 2 4 1 3 5 3
joc.out
2
6 10
1 3
Exemplul 2
joc.in
7
1 1 0 10 1 10 1
16
6 4 2 4 6 2 1 3 5 6 3 3 2 1 4 5
joc.out
1
1 3
1 0
Exemplul 3
joc.in
12
1 10 1 1 0 10 1 1 1 10 0 1
4
5 6 3 3
joc.out
2
9 11
10 11