După ce a primit de la Simonet, profesorul său de studii sociale, tema pentru proiect, tânărului Trevor i-a venit ideea jocului ”Pay it forward”. Pentru cei care nu știu acest joc, el constă în ajutarea de către Trevor a oamenilor aflați la ananghie. Aceștia la rândul lor vor ajuta alți oameni și așa mai departe.
Fiecare participant (inclusiv Trevor) trebuie să realizeze câte fapte bune prin care să ajute oamenii. Vârstnicii și tinerii își îndeplinesc în mod diferit această sarcină. Vârstnicii au nevoie de zile pentru a introduce în joc o altă persoană, iar tinerii au nevoie de zile. Astfel dacă un vârstnic, respectiv un tânăr, intră în joc în ziua , el va introduce la rândul lui în joc prima persoană în ziua , respectiv în ziua tânărul, a doua persoană în ziua , respectiv în ziua tânărul și așa mai departe. Astfel numărul de persoane care participă la joc poate fi diferit în funcție de cum sunt alese persoanele vârstnice și cele tinere. Trevor dorește ca în joc să fie realizate în total cât mai multe fapte bune, dar fiecare participant să aducă în joc maximum tineri și maximum vârstnici. Participanții pot aduce mai puține persoane de un anumit tip, dar nu au voie să depășească numărul de persoane de același tip.
Cerință
Care este numărul de fapte bune care mai sunt de realizat, după trecerea a zile, de către persoanele intrate deja în joc, astfel încât numărul total de fapte bune așteptate (și cele realizate și cele nerealizate) să fie maxim?
Date de intrare
Fișierul de intrare pif.in
conține pe prima linie numărul natural , pe a doua linie numărul și pe a treia linie numerele și separate printr-un spațiu.
Date de ieșire
În fișierul de ieșire pif.out
se va scrie restul împărțirii lui , cu semnificația din enunț, la .
Restricții și precizări
- ;
- ;
- Pentru teste în valoare de de puncte ;
- Pentru teste în valoare de de puncte ;
- Pentru teste în valoare de de puncte ;
- Pentru teste în valoare de de puncte ;
Exemplu
pif.in
4
2
1 2
pif.out
7
Explicație
, , , .
Avem moduri posibile în care se pot alege persoanele vârstnice și tinere.
Dintre ele, doar respectă condiția ca numărul vârstnicilor și al tinerilor să fie maxim 1. Dintre cele doar două obțin un număr maxim de fapte bune așteptate.
Notăm cu pe Trevor, cu persoanele vârstnice și cu persoanele tinere. Unul dintre cele cazuri cu număr maxim de fapte bune este următorul:
Ziua | Persoane datoare să ajute | Persoane ajutate | Explicație |
---|---|---|---|
- | începe jocul (intră în joc) | ||
- | nu ajută pe nimeni (nu au trecut zile) | ||
ajută | |||
- | nu ajută pe nimeni (nu au trecut zile) | ||
ajută | |||
ajută | |||
ajută | |||
ajută |
În zilele următoare:
- ar trebui să mai ajute încă un tânăr.
- ar trebui să mai ajute încă două persoane, un tânăr și un vârstnic.
- ar trebui să mai ajute încă două persoane, un tânăr și un vârstnic.
- ar trebui să mai ajute încă două persoane, un tânăr și un vârstnic.
Deci au mai rămas fapte bune de realizat.
Celălalt caz cu număr maxim de fapte bune este următorul:
Ziua | Persoane datoare să ajute | Persoane ajutate | Explicație |
---|---|---|---|
- | începe jocul (intră în joc) | ||
- | nu ajută pe nimeni (nu au trecut zile) | ||
ajută | |||
- | nu ajută pe nimeni (nu au trecut zile) | ||
ajută | |||
ajută | |||
ajută | |||
ajută |
În zilele următoare:
- ar trebui să mai ajute încă un tânăr.
- ar trebui să mai ajute încă două persoane, un tânăr și un vârstnic.
- ar trebui să mai ajute încă două persoane, un tânăr și un vârstnic.
- ar trebui să mai ajute încă două persoane, un tânăr și un vârstnic.
În total au mai rămas fapte bune de realizat.