Cerință
Avem o “tablă de șah” mai specială formată din coloane și linii. Doi jucători, au fiecare câte doi pioni. Jucătorul are pioni albi iar jucătorul are pioni negri. Un pion alb poate fi mutat de pe poziția curentă de pe linia si coloana pe pozitia următoare de pe aceeași coloana, adică pe linia și coloana . Asta doar în cazul în care este diferit de și poziția , nu este ocupată de un alt pion. În mod asemănător, un pion negru se poate muta de pe poziția curentă de pe linia și coloana pe poziția următoare de pe linia și coloana , cu aceleași condiții, să nu se iasă de pe tablă și poziția să nu fie ocupată de alt pion.
Fiecare jucător mai are disponibile și mutările speciale, când pionul aflat la mutare îl poate captura pe unul al adversarului (dacă cel al adversarului este pe linia pe care urmează să se mute dar pe o coloană vecină, cel curent îl poate captura). Pionul care capturează va ocupa poziția pionului capturat, iar cel capturat se elimină de pe tablă.
Avem practic regulile obișnuite de la jocul de șah cu câteva excepții:
- Pionii pot să ajungă la capătul coloanei fără să se transforme.
- Nu există mutarea cu două poziții care poate fi făcută din poziția inițială.
- Pionii pot ocupa de la început și linia inițială (spre deosebire de jocul de șah în care pionii pornesc de pe “a doua” linie privind dinspre cel care mută).
Se dau pozițiile pe tablă ale celor patru pioni.
Jucătorii mută alternativ și de fiecare dată începe juătorul .
Să se determine care jucător va câștiga, știind că ambii joacă optim.
Un jucător câștigă jocul dacă reușește să captureze ambii pioni ai adversarului sau dacă, atunci când cineva nu mai poate muta, are mai mulți pioni decât adversarul. În cazul în care cineva nu mai poate muta și numărul de pioni albi este egal cu numărul de pioni negri, jucătorul aflat la mutare și care nu mai poate muta va pierde.
La începutul jocului fiecare pion poate ocupa orice poziție de pe tablă.
Date de intrare
Fișierul patrupioni.in conține pe prima linie o valoare reprezentând număru de teste. Pe fiecare din următoarele linii se află câte numere: , , , , , , , . reprezentând linia respectiv coloana pionilor albi apoi linia respectiv coloana pionilor negri.
Date de ieșire
Fișierul patrupioni.out conține valori care pot fi sau , separate prin spațiu, reprezentând, respectiv, jucătorul care câștigă în cazul fiecărui test, în ordinea apariției în fișierul de intrare.
Restricții și precizări
- ;
- ;
- ;
- Pionii nu se pot muta “în spate”;
- Pentru 21 puncte toți pionii din fișierul de test se află pe coloana ;
- Pentru 9 puncte pionii albi din fișierul de test se află pe coloana și pionii negri se află pe coloana ;
- Pentru 29 puncte in toate testele dintr-un fișier, primul pion alb dat se află pe linia 7 și primul pion negru dat se află pe linia 1;
Exemplu
patrupioni.in
1
4 1 5 1 7 2 7 3
patrupioni.out
2