lumina

Time limit: 0.5s Memory limit: 64MB Input: Output:

Războinicii protejează regatul Luminii, a cărui hartă este reprezentată de o matrice binară N×MN \times M. Fiecare celulă a hărții este fie luminată 1, fie întunecată 0.
Un maestru al Luminii, plecat în căutarea înțelepciunii, pornește de pe o poziție inițială (x,y)(x, y) și, pe măsură ce străbate harta, iluminează, setând cu 1, celulele întunecate 0, deschizând astfel drumul Luminii în întregul ținut.

Cerință

Știind, în ordine, cele QQ direcții pe care le urmează maestrul dintr-o celulă în alta, începând cu poziția inițială, afișați linia și coloana celulelor întunecate pe care le iluminează.

Date de intrare

Pe prima linie se găsesc trei numere întregi, NN, MM și QQ cu semnificația de mai sus.
Pe a doua linie se află coordonatele poziției inițiale, xx și yy.
Pe următoarele NN linii se găsesc câte MM valori binare, reprezentând matricea dată.
Pe următoarele QQ linii se află una dintre direcțiile: SUS, JOS, STANGA, DREAPTA.

Date de ieșire

Se vor afișa două valori pe câte o linie, reprezentând, în ordine, coordonatele celulelor întunecate pe care maestrul le-a iluminat.

Restricții și precizări

  • 1N,M10001 \le N, M \le 1000
  • 1Q1051 \le Q \le 10^5
  • 1xN,1yM1 \le x \le N, 1 \le y \le M
  • Poziția inițială va conține o celulă deja luminată
  • În cazul în care maestrul ar trebui sa urmeze o direcție ce l-ar face să părăsească harta, el va ignora direcția respectivă.

Exemplul 1

stdin

3 3 4
2 2
0 0 0
0 1 0
0 0 1
SUS
STANGA
JOS
DREAPTA

stdout

1 2
1 1
2 1

Explicație

SUS -> (1,2)(1, 2), era 0 și devine 1
STANGA -> (1,1)(1, 1), era 0 și devine 1
JOS -> (2,1)(2, 1), era 0 și devine 1
DREAPTA -> (2,2)(2, 2), era deja 1

Exemplul 2

stdin

5 6 8
2 3
0 1 0 0 1 0
1 0 1 1 0 0
0 0 1 0 0 1
1 1 0 0 1 0
0 0 1 1 0 0
SUS
STANGA
STANGA
JOS
JOS
DREAPTA
DREAPTA
JOS

stdout

1 3
1 1
3 1
3 2
4 3

Log in or sign up to be able to send submissions!