Războinicii protejează regatul Luminii, a cărui hartă este reprezentată de o matrice binară . Fiecare celulă a hărții este fie luminată 1
, fie întunecată 0
.
Un maestru al Luminii, plecat în căutarea înțelepciunii, pornește de pe o poziție inițială și, pe măsură ce străbate harta, iluminează, setând cu 1
, celulele întunecate 0
, deschizând astfel drumul Luminii în întregul ținut.
Cerință
Știind, în ordine, cele direcții pe care le urmează maestrul dintr-o celulă în alta, începând cu poziția inițială, afișați linia și coloana celulelor întunecate pe care le iluminează.
Date de intrare
Pe prima linie se găsesc trei numere întregi, , și cu semnificația de mai sus.
Pe a doua linie se află coordonatele poziției inițiale, și .
Pe următoarele linii se găsesc câte valori binare, reprezentând matricea dată.
Pe următoarele linii se află una dintre direcțiile: SUS
, JOS
, STANGA
, DREAPTA
.
Date de ieșire
Se vor afișa două valori pe câte o linie, reprezentând, în ordine, coordonatele celulelor întunecate pe care maestrul le-a iluminat.
Restricții și precizări
- Poziția inițială va conține o celulă deja luminată
- În cazul în care maestrul ar trebui sa urmeze o direcție ce l-ar face să părăsească harta, el va ignora direcția respectivă.
Exemplul 1
stdin
3 3 4
2 2
0 0 0
0 1 0
0 0 1
SUS
STANGA
JOS
DREAPTA
stdout
1 2
1 1
2 1
Explicație
SUS
-> , era 0
și devine 1
STANGA
-> , era 0
și devine 1
JOS
-> , era 0
și devine 1
DREAPTA
-> , era deja 1
Exemplul 2
stdin
5 6 8
2 3
0 1 0 0 1 0
1 0 1 1 0 0
0 0 1 0 0 1
1 1 0 0 1 0
0 0 1 1 0 0
SUS
STANGA
STANGA
JOS
JOS
DREAPTA
DREAPTA
JOS
stdout
1 3
1 1
3 1
3 2
4 3