Războinicii protejează regatul Luminii, a cărui hartă este reprezentată de o matrice binară . Fiecare celulă a hărții este fie luminată 1, fie întunecată 0.
Un maestru al Luminii, plecat în căutarea înțelepciunii, pornește de pe o poziție inițială și, pe măsură ce străbate harta, iluminează, setând cu 1, celulele întunecate 0, deschizând astfel drumul Luminii în întregul ținut.
Cerință
Știind, în ordine, cele direcții pe care le urmează maestrul dintr-o celulă în alta, începând cu poziția inițială, afișați linia și coloana celulelor întunecate pe care le iluminează.
Date de intrare
Pe prima linie se găsesc trei numere întregi, , și cu semnificația de mai sus.
Pe a doua linie se află coordonatele poziției inițiale, și .
Pe următoarele linii se găsesc câte valori binare, reprezentând matricea dată.
Pe următoarele linii se află una dintre direcțiile: SUS, JOS, STANGA, DREAPTA.
Date de ieșire
Se vor afișa două valori pe câte o linie, reprezentând, în ordine, coordonatele celulelor întunecate pe care maestrul le-a iluminat.
Restricții și precizări
- Poziția inițială va conține o celulă deja luminată
- În cazul în care maestrul ar trebui sa urmeze o direcție ce l-ar face să părăsească harta, el va ignora direcția respectivă.
Exemplul 1
stdin
3 3 4
2 2
0 0 0
0 1 0
0 0 1
SUS
STANGA
JOS
DREAPTA
stdout
1 2
1 1
2 1
Explicație
SUS -> , era 0 și devine 1
STANGA -> , era 0 și devine 1
JOS -> , era 0 și devine 1
DREAPTA -> , era deja 1
Exemplul 2
stdin
5 6 8
2 3
0 1 0 0 1 0
1 0 1 1 0 0
0 0 1 0 0 1
1 1 0 0 1 0
0 0 1 1 0 0
SUS
STANGA
STANGA
JOS
JOS
DREAPTA
DREAPTA
JOS
stdout
1 3
1 1
3 1
3 2
4 3