dragoni

Time limit: 0.08s Memory limit: 32MB Input: dragoni.in Output: dragoni.out

Supărați că lansarea părții a treia a filmului lor preferat s-a amânat până în iunie 2018, Henry și Hetty s-au gândit la propriul scenariu pentru finalul trilogiei:

Într-o lume în care vikingii pot zbura cu dragonii există N insule. Hiccup, șeful tribului de vikingi aflat pe insula 1, știe M rute directe de zbor bidirecționale între insule. Pentru fiecare j intre 1 si M, ruta j unește insulele AjA_j și BjB_j și are lungime DjD_j.

Pe fiecare insulă i (1 ≤ i ≤ n), există dragoni din specia i care pot zbura fără a se opri pentru odihnă o distanță maximă DmaxiDmax_i. Cu alte cuvinte, dragonii de pe insula i vor putea parcurge orice rută j(1 ≤ j ≤ m), pentru care DjDmaxiD_j ≤ Dmax_i, indiferent de ce alte drumuri au făcut anterior.

Hiccup dorește să ajungă de pe insula 1 pe insula N pentru a-l salva pe Toothless, dragonul lui. Pentru a ajunge acolo, el va lua inițial un dragon din specia 1 (de pe insula 1). Apoi, dacă la un moment dat Hiccup se află pe o insula i (1 ≤ i ≤ n), având cu el un dragon din specia t, el poate:

  1. Să zboare de pe insula i pe o altă insulă x cu dragonul pe care îl are, folosind o rută directă j între insulele i si x, bineînțeles doar dacă DjDmaxtD_j ≤ Dmax_t .
  2. Să schimbe dragonul din specia t pe care îl are cu un dragon din specia i aflat pe insula respectivă.

Cerințe

a. Să se determine distanța maxima DmaxiDmax_i caracteristică unui dragon la care Hiccup poate ajunge fără a schimba dragonul pe care l-a luat inițial de pe insula 1.
b. Să se determine distanța minimă pe care Hiccup trebuie să o parcurgă pentru a ajunge de pe insula 1 pe insula N.

Date de intrare

Fişierul de intrare dragoni.in conţine pe prima linie un număr natural p. Pentru toate testele de intrare, numărul p poate avea doar valoarea 1 sau valoarea 2. Pe a doua linie se găsesc două numere naturale N și M reprezentând numărul de insule, respectiv numărul de rute directe între insule. Pe a treia linie se găsesc N numere naturale, al i-ulea dintre acestea reprezentând distanta maximă DmaxiDmax_i pe care o poate zbura un dragon de pe insula i. Pe următoarele M linii sunt descrise cele M rute directe. Pe fiecare dintre aceste linii se găsesc câte trei numere naturale A, B și D cu semnificația că există rută bidirecțională de lungime D între insulele A și B .

Date de ieșire

In fişierul de ieşire dragoni.out se va afișa un singur numar natural.

Dacă valoarea lui p este 1, se rezolvă numai cerința a.
În acest caz numărul afișat va reprezenta distanța maximă DmaxiDmax_i a unui dragon i la care Hiccup poate ajunge fără a schimba dragonul pe care l-a luat inițial de pe insula 1.

Daca valoarea lui p este 2, se va rezolva numai cerința b,
În acest caz numărul afișat va reprezenta distanța minima pe care Hiccup trebuie să o parcurgă pentru a ajunge de pe insula 1 pe insula N.

Restricții

  • 1 ≤ N ≤ 800
  • 1 ≤ M ≤ 6 000
  • 1Dmaxi50 0001 ≤ Dmax_i ≤ 50 \ 000, pentru orice 1 ≤ i ≤ N.
  • 1Aj,BjN1 ≤ A_j, B_j ≤ N, pentru orice 1 ≤ j ≤ M.
  • 1Dj50 0001 ≤ D_j ≤ 50 \ 000, pentru orice 1 ≤ j ≤ M.
  • Se garantează că Hiccup poate ajunge pe insula N.
  • Se garantează că răspunsul oricărei cerințe este un număr natural mai mic decât 10910^9.
  • Pentru rezolvarea corectă a primei cerințe se acordă 20% din punctajul testului respectiv.
  • Pentru rezolvarea corectă a celei de-a doua cerințe se acordă 80% din punctajul testului respectiv.

Exemple

dragoni.in

1
5 6
6 3 13 20 26
1 2 5
1 3 7
1 5 10
2 3 6
3 4 5
3 5 14

dragoni.out

20

dragoni.in

2
5 6
6 3 13 20 26
1 2 5
1 3 7
1 5 10
2 3 6
3 4 5
3 5 14

dragoni.out

28

Explicații

Pentru primul test:
P = 1 deci se va rezolva cerința a).
Există N = 5 insule si M = 6 rute între ele. Hiccup pornește de pe insula 1 având un dragon care poate zbura o distanță de maxim 6. Cu acest dragon poate ajunge doar pe insulele 1, 2, 3 si 4, întrucât pentru a ajunge pe insula 5 el ar fi obligat sa parcurgă o ruta de lungime mai mare decât 6.
Distanta maxima pe care o poate zbura un dragon aflat pe insulele 1, 2, 3 sau 4 este deci 20 (dragonul de pe insula 4). Se observă că dragonul care poate zbura o distanță de 26 se afla pe insula 5 și este inaccesibil.

Pentru al doilea test:
P = 2 deci se va rezolva cerința b).
Există N = 5 insule și M = 6 rute între ele. Pentru a parcurge o distanță minimă de 28 între insulele 1 și N, Hiccup face următorii pași:
Zboară de pe insula 1 pe insula 2 o distanță de 5 cu dragonul din specia 1.
Zboară de pe insula 2 pe insula 3 o distanță de 6 cu dragonul din specia 1.
Schimbă dragonul din specia 1 cu dragonul aflat pe insula 3, care poate zbura o distanță maximă de 13.
Zboară de pe insula 3 pe insula 1 o distanță de 7 cu dragonul din specia 3.
Zboară de pe insula 1 pe insula 5 o distanță de 10 cu dragonul din specia 3.
În total el parcurge o distanță de 5 + 6 + 7 + 10 = 28.

Log in or sign up to be able to send submissions!