joc

Time limit: 0.1s Memory limit: 2MB Input: joc.in Output: joc.outPoints by default: 10p

Lui Gigel îi place foarte mult să joace diverse jocuri pe calculator. La începutul unui joc, el are punctajul xx şi urmează să joace încă nn runde. În timpul jocului Gigel va putea utiliza una din tastele {1,2,3}\{1, 2, 3 \}. În timpul unei runde, punctajul lui Gigel se va modifica astfel:

  • dacă apasă tasta 11, atunci punctajul i se dublează
  • dacă apasă tasta 22, Gigel va câştiga cu un punct mai mult decât triplul punctajului anterior
  • dacă apasă tasta 33, atunci punctajul i se înjumătăţeşte

Cerinţă

Scrieţi un program care să determine câte puncte îi vor rămâne lui Gigel, în situaţia în care pe parcursul celor nn runde el este forţat să facă un anumit şir de alegeri specificat printr-o succesiune de taste apăsate.

Date de intrare

Fişierul de intrare joc.in conţine pe prima linie un număr natural nn ce reprezintă numărul de taste pe care Gigel le va apăsa şi un număr natural xx ce reprezintă punctele pe care le are Gigel la începutul jocului. Pe linia a doua din fişier se găsesc scrise cu spaţii între ele nn valori din multimea {1,2,3}\{1, 2, 3 \} dispuse în fişier într-o ordine oarecare. Aceste numere reprezintă alegerile pe care Gigel este forţat să le facă în timpul jocului, pe durata celor nn runde.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire joc.out va conţine punctajul pe care îl va avea Gigel, după jucarea celor nn runde.

Restricții și precizări

  • 0<n200 < n \leq 20
  • 0<x5000 < x \leq 500

Exemplul 1

joc.in

7 5
1 3 3 2 1 1 3

joc.out

18

Explicație

52=105 \cdot 2=10; 102=5\frac{10}{2}=5; 52=2\frac{5}{2}=2; 2+32+1=92+3 \cdot 2+1=9; 92=189 \cdot 2=18; 182=3618 \cdot 2=36; 362=18\frac{36}{2}=18

Exemplul 2

joc.in

4 41
3 3 3 3 

joc.out

2

Explicație

412=20\frac{41}{2}=20; 202=10\frac{20}{2}=10; 102=5\frac{10}{2}=5; 52=2\frac{5}{2}=2

Log in or sign up to be able to send submissions!