sumk este un joc de perspicacitate, cu stagii numerotate de la la . Un joc se termină cu succes dacă jucătorul a parcurs în ordine, de la la , toate cele stagii ale jocului şi în fiecare stagiu a obţinut exact puncte. Fiecare stagiu are niveluri, numerotate de asemenea de la la . Jucătorul are posibilitatea să câştige , , , puncte pe oricare nivel al stagiului curent.
Dacă jucătorul se găseşte în stagiul pe nivelul și numărul total de puncte obţinute până în acel moment în acest stagiu este mai mic decât , el va trece în mod obligatoriu pe nivelul al stagiului . Dacă jucătorul primește cel puţin un punct pe nivelul și astfel punctajul său în stagiul devine exact , atunci jucătorul trece în mod automat pe nivelul al stagiului sau termină jocul cu succes dacă .
Cerinţă
Cunoscând numărul de stagii ale jocului şi numărul de puncte care trebuie să fie obţinute în fiecare stagiu, să se determine numărul de posibilităţi modulo pentru ca jocul să se termine cu succes.
Date de intrare
Fişierul de intrare sumk.in
conţine pe prima linie două numere naturale , cu semnificația descrisă anterior.
Date de ieşire
Pe prima linie a fişierului sumk.out
se va scrie un singur număr natural reprezentând numărul total de posibilităţi modulo pentru ca jocul să se termine cu succes.
Restricții și precizări
- Fie punctajul final într-un stagiu oarecare. Atunci dacă , jocul se termină cu eșec.
- Pentru din teste, , iar pentru din teste,
Exemplul 1
sumk.in
2 2
sumk.out
5
Explicație
Sunt stagii, cu câte niveluri. Suma este pe fiecare stagiu. Nivelurile sunt reprezentate de către coloanele matricelor. Există posibilități ca jocul să se termine cu succes.
Exemplul 2
sumk.in
3 2
sumk.out
28
Explicație
Sunt stagii, cu câte niveluri. Suma este pe fiecare stagiu. Sunt reprezentate doar câteva dintre cele de posibilități.