Note: este posibil ca această problemă să nu aibă soluția oficială corectă.
Ian este un copil pasionat de muzică, așa că părinții săi i-au cumpărat de ziua lui un pian. Pianul lui Ian este mai special, acesta are clape. Întrucât pianul nu este nou, clapele se mișcă mai greu, astfel apăsarea celei de-a -a clape durează secunde.
Deoarece Ian este foarte nerăbdător, s-a hotarât să repare clapele pianului pentru ca apăsarea unei clape să fie cât mai rapidă. Acesta poate selecta două clape vecine și ce necesită , respectiv secunde pentru a fi apăsate și le lustruiește. În urma lustruirii, cele două clape vor necesita doar secunde pentru apăsarea fiecăreia. Practic, o operație va efectua următoarea transformare asupra clapelor: = = .
Ian consideră ca pianul este lustruit dacă timpul de apăsare al fiecărei clape este minim posibil.
Cerința
- Ian vrea să facă un riff (adică să apese fiecare clapă o singură dată) și vrea să știe care ar fi durata de timp a unui riff pe pianul lustruit.
- Pentru că Ian nu are timp de pierdut cu lustruitul, acesta vrea o listă de instrucțiuni de lungime minimă asfel încât dupa efectuarea instrucțiunilor pianul să fie lustruit.
Date de intrare
Fișierul de intrare pian.in
conține pe prima linie numărul ce reprezintă cerința care trebuie rezolvată. Pe următoarea linie se află , numărul de clape ale pianului. Pe următoarea linie se vor afla numere separate prin câte un spațiu, al -lea număr reprezentând durata inițială necesară pentru apăsarea clapei cu indicele .
Date de ieșire
În fișierul pian.out
se vor afișa în funcție de cerință următoarele:
Dacă , atunci fișierul va conține o singură linie cu un singur număr , ce reprezintă răspunsul pentru prima cerință.
Dacă , atunci fișierul va conține pe prima linie un număr care reprezintă numarul minim de operații pe care Ian trebuie să le facă, iar pe următoarea linie numere separate prin câte un spatiu, al -lea număr , reprezentând faptul că a -a operație de lustruire a clapelor se va face între clapele cu indicii și .
Restricții și precizări
- , pentru orice
- , pentru orice
- Daca pentru cerința există mai multe soluții cu număr minim de operații se acceptă oricare.
- Pentru teste în valoare de de puncte:
- Pentru alte teste în valoare de de puncte: si
- Pentru alte teste în valoare de de puncte: si nu există alte restricții suplimentare.
Exemplul 1
pian.in
1
5
2 4 6 8 10
pian.out
10
Exemplul 2
pian.in
2
5
2 4 6 8 10
pian.out
2
2 4
Explicație
Ian poate lustrui pianul în doar instrucțiuni în următorul mod:
Aplicăm operația pe clapele și . Obținem șirul
Aplicăm operația pe clapele și . Obținem șirul
În final se va obține șirul de clape: . Astfel, durata unui riff va fi de secunde.