easydel

Time limit: 0.03s Memory limit: 32MB Input: easydel.in Output: easydel.out

Victor are la dispoziție multe cuburi din lemn, toate de aceeași dimensiune, fiecare fiind colorat cu una din culorile 0,1,2,...,90, 1, 2, ..., 9. El a inventat un joc sub forma unui algoritm:

  • Pasul 0 - Se inițializează variabila XX cu zero.
  • Pasul 1 - Se aleg la întâmplare un număr de cuburi și se formează cu ele un șir. Cuburile din șir sunt lipite unul de altul.
  • Pasul 2 - Dacă toate cuburile din șir au aceeași culoare, atunci se afișează valoarea variabilei XX și jocul se oprește. În caz contrar se trece la pasul 33.
  • Pasul 3 - Se alege o culoare CC și apoi toate cuburile de culoarea CC se elimină din șir. Locurile cuburilor eliminate rămân temporar libere.
  • Pasul 4 - Orice cub din șir va fi deplasat spre stânga lui, cât timp pozițiile vecine sunt libere. Se mărește XX cu 11 la fiecare deplasare cu o poziție. Operațiile de deplasare se încheie când nu se mai pot efectua mutări spre stânga. Apoi se revine la pasul 22.

Cerință

Se consideră un șir cu cel puțin două elemente reprezentând culorile cuburilor din șir. Se cere să se calculeze valoarea maximă pe care o poate avea XX.

Date de intrare

În fișierul de intrare easydel.in se află pe prima linie șirul dat. Cifrele din șir sunt scrise fără spații între ele.

Date de ieșire

În fișierul de ieșire easydel.out se va scrie un singur număr reprezentând valoarea maximă pe care o poate avea XX.

Restricții și precizări

  • Lungimea maximă a șirului de culori este 20 00020 \ 000

Exemplu

easydel.in

12132131123221

easydel.out

37

Explicație

Se elimină toate cuburile de culoare 11. Șirul rămas este _2_32_3__2322_. Numărul de mutări spre stânga va fi 1+2+2+3+5+5+5+51 + 2 + 2 + 3 + 5 + 5 + 5 + 5, deci XX va crește cu 2828. Șirul devine 23232322.
Dacă se vor elimina apoi cuburile de culoare 33, atunci șirul rămas va fi 2_2_2_22. Numărul de mutări spre stânga va fi 1+2+3+31 + 2 + 3 + 3, deci XX va crește cu 99. Șirul va deveni 22222 și jocul se va opri. Valoarea lui XX va fi 3737.
Dacă la început se elimină cuburile de culoare 22, atunci se va obține șirul 1_13_1311_3__1. XX va crește cu 1818. Șirul va deveni 113131131 și XX va putea crește cu cel mult 1010.
Dacă la început se elimină cuburile de culoare 33, atunci se va obține șirul 121_21_112_221, iar XX va crește cu 1717. Șirul va deveni 12121112221, iar XX va putea crește cu cel mult 1818.

Log in or sign up to be able to send submissions!