warcraft

Time limit: 0.1s Memory limit: 64MB Input: warcraft.in Output: warcraft.out

Durotan, căpetenia clanului Frostwolf, face o ultima încercare în a cuceri clanurile rivale (Orcish Horde). Conform ierarhiei Orcish, căpeteniile de clan sunt denumite warchief, în timp ce liderii triburilor dintr-un clan sunt denumiți șamani. Triburile din care fac parte căpeteniile sunt triburi dominante, iar triburile conduse de șamani sunt triburi vasale.

Pe planetă există NN triburi, numerotate de la 11 la NN. Șamanul unui trib are anumite abilități de luptă. Căpetenia unui clan este șamanul tribului său. Abilitățile de luptă cunoscute de șamani sunt numerotate de la 11 la MM. De-a lungul timpului între triburile aceluiași clan s-au stabilit relații de vasalitate. Dacă tribul 11 este trib dominant al tribului vasal 22, iar tribul 22 are ca vasal tribul 33, vom spune că tribul 33 se află în zona de influență a triburilor 11 și 22. Triburile 11, 22, 33 alcătuiesc un clan.

Puterea unei căpetenii depinde de numărul triburilor ce alcătuiesc clanul, precum și de abilitățile de luptă învățate. Căpetenia unui clan are anumite abilități de luptă, dar poate să-și însușească (învețe) și abilități de luptă unice de la șamanii triburilor clanului aflate în zona sa de influență. Prin abilități de luptă unice înțelegem abilități cunoscute doar de un singur șaman din totalitatea triburilor clanului.

Exemplu: Considerăm un clan ce are 44 triburi: 11 (33, 66), 22 (11, 22, 44), 33 (33, 55, 66), 44 (11, 33, 44). Căpetenia clanului se află la tribul 11, el fiind considerat și șamanul tribului. Acesta are abilitățile 33, 66. Șamanul tribului 22 are abilitățile 11, 22, 44, șamanul tribului 33 are abilitățile 33, 55, 66, șamanul tribului 44 are abilitățile 11, 33, 44. Presupunem că tribul 44 este vasal tribului 22, iar triburile 22 și 33 sunt vasale tribului 11. Căpetenia, la abilitățile 33, 66 avute deja, poate să dobândească abilitățile unice 22, 55 de la șamanii triburilor clanului.

Durotan invocă vechiul cod al onoarei Mak'gora, ce implică provocarea la duel a căpeteniilor de clan. Câștigă duelul dacă are un număr strict mai mare de triburi în zona sa de influență, iar la număr egal de triburi, un număr strict mai mare de abilități diferite. Triburile clanului învins se vor alătura clanului său, Durotan însușindu-și (adăugându-și) abilitățile unice ale învinsului.

Cerinţe

Fiind cunoscute pentru cele NN triburi abilitățile fiecărui șaman, relațiile de vasalitate între triburi, numărul de ordine al unui trib al clanului Frostwolf, să se determine:

  • numărul total de clanuri
  • numărul de triburi din clanul Frostwolf înainte de duel
  • numărul maxim de triburi pe care Duroton le poate avea după invocarea codului Mak'gora.

Date de intrare

Fişierul de intrare warcraft.in conţine pe prima linie trei numere natural NN, MM, XX ce reprezintă NN - numărul de triburi, MM - numărul de abilități, XX - numărul de ordine al unui trib ce face parte din clanul lui Durotan.

Pe următoarele NN linii descrierea fiecărui trib: xx, yy, kk, a1a_1, a2a_2, \dots, aka_k unde: tribul xx este vasal tribului yy. Șamanul tribului xx are kk abilități de luptă, a1a_1, a2a_2, \dots, aka_k, valori strict crescătoare.

Date de ieșire

Fişierul de intrare warcraft.out va conţine trei numere naturale n1n_1, n2n_2, n3n_3, scrise fiecare pe câte o linie, unde:

  • n1n_1 reprezintă total numărul de clanuri
  • n2n_2 numărul de triburi ai clanului Frostwolf înainte de duel
  • n3n_3 numărul maxim de triburi ai clanului Frostwolf după ce Durotan invocă codul Mak'gora.

Restricții și precizări

  • 2N1 0002 \leq N \leq 1 \ 000
  • 1XN1 \leq X \leq N
  • 1M5001 \leq M \leq 500
  • 1kM1 \leq k \leq M
  • Numărul de clanuri 500\leq 500
  • Dacă un trib nu este vasal altui trib, atunci y=0y = 0
  • Durotan provoacă la duel doar căpeteniile de trib. În duel sunt folosite abilitățile cunoscute sau dobândite de căpetenie
  • Pentru determinarea corectă a lui n1n_1 se acordă 20%20\% din punctaj/test. Pentru determinarea corectă a lui n2n_2 se acordă 20%20\% din punctaj/test. Pentru determinarea corectă a lui n3n_3 se acordă 60%60\% din punctaj/test.

Exemplu

warcraft.in

12 6 8
4 10 5 1 2 3 4 5
12 6 4 1 2 5 6
10 0 2 5 6
2 4 4 2 3 4 5
1 12 3 1 4 5
11 0 5 2 3 4 5 6
9 5 2 2 6
6 0 3 2 4 5
7 11 6 1 2 3 4 5 6
8 10 1 4
3 2 3 2 4 5
5 1 3 1 3 6 

warcraft.out

3
5
12

Explicație

Sunt 1212 triburi, 66 tipuri de abilități de luptă (11, 22, 33, 44, 55, 66),
Tribul lui Durotan are indicele 1010. Tribul 8 aparține clanului lui Durotan.
Tribul 11 este vasal tribului 1212. Șamanul tribului are 3 abilități: 11, 44, 55
Tribul 22 este vasal tribului 44. Șamanul tribului are 4 abilități: 22, 33, 44, 55
Tribul 33 este vasal tribului 22. Șamanul tribului are 3 abilități: 22, 44, 55
Tribul 44 este vasal tribului 1010. Șamanul tribului are 5 abilități: 11, 22, 33, 44, 55
Tribul 55 este vasal tribului 11. Șamanul tribului are 5 abilități: 11, 22, 33, 44, 55
Tribul 66 este trib dominant (nu este vasal). Șamanul tribului are 3 abilități: 22, 44, 55. s.a.m.d.

Există 33 clanuri:

  • (22, 33, 44, 88, 1010)
  • (11, 55, 66, 99, 1212)
  • (77, 1111).

Clanul lui Durotan are 55 triburi în zona sa de influență. Abilitățile de luptă ale lui Durotan: 55, 66 la care se adaugă abilitatea unică 11. Astfel, abilitățile folosite de Durotan în primul duel vor fi: 11, 55, 66.

Al doilea clan are căpetenia în tribul 66 și este compus din 55 triburi. Abilitățile căpeteniei în cazul unui duel sunt: 22, 33, 44, 55. Al treilea clan are căpetenia în tribul 1111. Abilitățile căpeteniei în cazul unui duel sunt: 11, 22, 33, 55, 66.

Durotan provoacă la duel căpetenia celui de-al treilea clan. Câștigă duelul pentru că numărul de triburi ai clanului său este mai mare. După duel, numărul de triburi ai clanului Frostwolf va fi 77, iar abilitățile după duel ale lui Durotan vor fi: 11, 22, 33, 44, 55, 66.

Apoi, Durotan va provoca la duel căpetenia celui de-al doilea clan. Numărul de triburi ai clanului Frostwolf după duel este 1212

Log in or sign up to be able to send submissions!