rgb

Time limit: 0.2s Memory limit: 64MB Input: rgb.in Output: rgb.out

Ionuţ, tânăr programator, se lansează pe piaţa producătorilor de jocuri pe calculator. Jocul pe care l-a proiectat se numeşte RGB. În joc există NN personaje extraterestre. Fiindcă Ionuţ nu este de acord cu teoria omuleţilor verzi, personajele lui sunt de trei culori:

  • RR extratereştri de culoare roşie;
  • GG extratereştri de culoare verde;
  • BB extratereştri de culoare albastră.

Fiecare extraterestru are o anumită putere, exprimată printr-un număr natural impar, puterile oricăror doi extratereştri fiind diferite. Pe parcursul jocului fiecare extraterestru va lupta cu fiecare dintre ceilalţi extratereştri. Rezultatul unei lupte între doi extratereştri depinde de puterea acestora, dar şi de culoarea lor. Într-o luptă dintre doi extratereştri de aceeaşi culoare, va câştiga cel cu puterea cea mai mare. Într-o luptă între doi extratereştri de culori diferite, puterile lor se modifică după cum urmează, iar după modificare lupta o va câştiga extraterestrul cu puterea mai mare:

  • Puterea unui extraterestru roșu este dublată dacă adversarul este un extraterestru verde.
  • Puterea unui extraterestru verde este dublată dacă adversarul este un extraterestru albastru.
  • Puterea unui extraterestru albastru este dublată dacă adversarul este un extraterestru roșu.

După fiecare luptă, puterile extratereștrilor revin la valorile inițiale, în caz că s-au modificat.

Cerință

Scrieţi un program care, cunoscând culorile şi puterile extratereştrilor, rezolvă următoarele două cerinţe:

  1. determină puterea extraterestrului care câştigă cele mai multe lupte; dacă există mai mulţi astfel de extratereştri, se va afişa puterea minimă;
  2. determină pentru fiecare extraterestru numărul de lupte câştigate de acesta.

Date de intrare

Fișierul de intrare rgb.in conține pe prima linie numerele naturale C,R,GC, R, G și BB, unde CC este cerinţa care trebuie să fie rezolvată (11 sau 22), RR reprezintă numărul de extratereștri roșii, GG numărul de extratereștri verzi, iar BB numărul de extratereștri albaştri.
Pe cea de a doua linie se află RR numere naturale impare în ordine strict crescătoare, reprezentând puterile celor RR extratereștri roșii.
Pe cea de a treia linie se află GG numere naturale impare în ordine strict crescătoare, reprezentând puterile celor GG extratereștri verzi.
Pe cea de a patra linie se află BB numere naturale impare în ordine strict crescătoare, reprezentând puterile celor BB extratereștri albaştri.
Valorile scrise pe aceeaşi linie sunt separate prin câte un spaţiu.

Date de ieșire

Pentru C=1C = 1, fişierul de ieşire rgb.out va conţine o singură linie pe care va fi scrisă puterea extraterestrului care câştigă cele mai multe lupte; dacă există mai mulţi extratereştri care câştigă un număr maxim de lupte, se va afişa puterea minimă.

Pentru C=2C = 2, fişierul de ieşire rgb.out va conţine trei linii. Pe prima linie se va scrie numărul de lupte câştigate de fiecare extraterestru roșu. Pe a doua linie, se va scrie numărul de lupte câştigate de fiecare extraterestru verde. Pe a treia linie, se va scrie numărul de lupte câştigate de fiecare extraterestru albastru. Pentru fiecare culoare, valorile vor fi afişate considerând ordinea extratereştrilor din fişierul de intrare. Valorile scrise pe aceeaşi linie vor fi separate prin câte un spaţiu.

Restricții și precizări

  • N=R+G+BN = R + G + B;
  • 1R,G,BN21 \leq R, G, B \leq N-2;
  • 11 \leq puterea oricărui extraterestru 2N1\leq 2 * N - 1;
# Punctaj Restricții
1 21 C=1C = 1 și N500 000N \leq 500 \ 000
2 18 C=2C = 2 și N1 000N \leq 1 \ 000
3 25 C=2C = 2 și 1 000N100 0001 \ 000 \leq N \leq 100 \ 000
4 36 C=2C = 2 și 100 000N500 000100 \ 000 \leq N \leq 500 \ 000

Exemplul 1

rgb.in

1 1 2 2
3
1 7
5 9

rgb.out

7

Explicație

C=1C = 1, deci se va rezolva prima cerinţă. Există un extraterestru roşu, care are puterea 33, doi extratereştri verzi, având puterile 11, respectiv 77 şi doi extratereştri albaștri cu puterile 55, respectiv 99. Extraterestrul cu puterea 77 este singurul care va câştiga cele mai multe lupte (în cazul acesta, chiar toate):

  • când luptă cu extraterestrul verde cu puterea 11 câştigă, pentru că are puterea mai mare;
  • când luptă cu extraterestrul roşu cu puterea 33, acesta îşi va dubla puterea (va avea puterea 66), dar va fi insuficient pentru a câștiga lupta;
  • când luptă contra extraterestrului albastru cu puterea 99, va avea puterea dublată (1414), prin urmare va câştiga şi această luptă.

Exemplul 2

rgb.in

2 1 2 2
3
1 7
5 9

rgb.out

1
0 4
2 3

Explicație

C=2C = 2, deci se va rezolva a doua cerinţă.

  • Extraterestrul cu puterea 33 poate câştiga doar o luptă (contra extraterestrului cu puterea 11).
  • Extraterestrul cu puterea 11 nu poate câştiga nicio luptă.
  • Extraterestrul cu puterea 77 poate câștiga toate luptele (vezi explicaţia de la exemplul precedent).
  • Extraterestrul cu puterea 55 poate câştiga două lupte (contra extratereştrilor cu puterile 11 şi 33).
  • Extraterestrul cu puterea 99 poate câştiga 33 lupte (contra extratereştrilor cu puterile 1,31, 3 și 55).

Log in or sign up to be able to send submissions!