Avem o clasă cu elevi inventivi. Pentru fiecare dintre ei se cunoaşte un coeficient de atitudine reprezentat printr-un număr natural nenul . Interacţiunile din cadrul grupului de elevi al clasei produc efecte secundare importante şi conducerea şcolii a definit o mărime scalară numită indicator de pericol care măsoară influenţa pe care un elev o are asupra celorlalţi elevi din clasă. Indicatorul de pericol asociat elevului , , se obţine calculând cel mai mare divizor comun pentru fiecare pereche , , şi apoi însumând valorile calculate.
Cerință
Să se calculeze, pentru fiecare elev, indicatorul de pericol asociat lui.
Date de intrare
În fişierul text pericol.in
pe prima linie se află numărul natural . Pe a doua linie se află numere naturale nenule, separate prin câte un spaţiu, reprezentând coeficienţii de atitudine ai celor elevi.
Date de ieșire
În fişierul text pericol.out
se vor scrie, pe prima linie, numere naturale, separate prin câte un spaţiu, al -lea număr natural reprezentând indicatorul de pericol asociat celui de-al -lea elev.
Restricții și precizări
Exemplul
pericol.in
6
2 3 4 5 6 4
pericol.out
8 7 10 5 10 10
Explicație
De exemplu, indicatorul de pericol al celui de-al -lea elev se calculează astfel: