În tărâmul Jupânului există oraşe. Acestea au fost construite în linie dreaptă, începând cu cel în care este casa Jupânului. Între oricare oraşe consecutive s-a construit câte un drum. Pentru fiecare drum, se cunoaşte lungimea lui, exprimată în metri şi viteza cu care se poate parcurge, exprimată în metri pe secundă.
Cerință
Jupânul trebuie să ajungă din oraşul în oraşul .
Acesta ştie că poate îmbunătăţi un drum, mărindu-i viteza de la metri pe secundă la metri pe secundă, cu costul de dolar. Acesta poate îmbunătăţi un drum de mai multe ori.
Jupânul are un buget de dolari şi ar vrea să-i folosească pentru a micşora timpul în care ajunge din oraşul în oraşul .
Date de intrare
Fişierul de intrare orase.in
are următoarea structură:
- Pe prima linie se află numărul , reprezentând tipul de restricţii pe care îl respectă testul.
- Pe a doua linie, se află numere naturale şi .
- Pe a treia linie se află numere naturale, al -lea număr reprezentând distanţa între oraşele şi .
- Pe a patra linie se află numere naturale, al -lea număr reprezentând viteza între oraşele şi .
Date de ieșire
Fişierul de ieşire orase.out
va conţine pe prima linie un număr natural ce reprezintă partea întreagă a timpului minim de parcurgere a distanţei dintre oraşul şi oraşul .
Restricții și precizări
- lungimea drumului dintre oricare oraşe este un număr natural din intervalul
- viteza iniţială dintre oricare oraşe consecutive este un număr natural din intervalul
Exemplul 1
orase.in
1
3 5
5 3 7
2 1 4
orase.out
3
Explicație
Timpul minim este , iar rezultatul este =3.
Vitezele finale vor fi , , .
Exemplul 2
orase.in
1
4 6
3 8 10 5
4 3 7 3
orase.out
4
Explicație
Timpul minim este , iar rezultatul este .
Vitezele finale vor fi , , , .
Exemplu 3
orase.in
1
5 6
2 5 3 2 4
5 1 2 1 3
orase.out
4
Explicație
Timpul minim este , iar rezultatul este .
Vitezele finale vor fi , , , , .