robotel

Time limit: 0.02s Memory limit: 2MB Input: robotel.in Output: robotel.out

Tudor a primit un joc educaţional numit “Roboţel” cu ajutorul căruia va învăţa punctele cardinale Nord, Est, Sud, Vest. Jocul constă dintr-un roboţel care se deplasează pe o tablă de forma unei matrici pătratice, împărţită în RR linii şi RR coloane. Fiecare căsuţă, aflată la intersecţia dintre o linie şi o coloană, este fie căsuță „liberă”, fie căsuță semnalizator, caz în care este etichetată cu una din literele N, E, S, V, reprezentând 44 sensuri posibile de deplasare. Când roboțelul ajunge într-o „căsuţă semnalizator”, el îşi schimbă sensul de deplasare astfel:

  • Dacă căsuţa este etichetată cu N atunci roboţelul se va deplasa în continuare de jos în sus
  • Dacă căsuţa este etichetată cu E atunci roboţelul se va deplasa în continuare de la stânga la dreapta
  • Dacă căsuţa este etichetată cu S atunci roboţelul se va deplasa în continuare de sus în jos
  • Dacă căsuţa este etichetată cu V atunci roboţelul se va deplasa în continuare de la dreapta la stânga

Două căsuțe semnalizator formează o pereche blocantă dacă:

  • Se află pe aceeași linie și conțin literele E și V, căsuța cu E are coloana mai mică decât a celei etichetate cu V și între ele, pe aceeași linie nu există alte căsuțe semnalizatoare.
  • Se află pe aceeași coloană și conțin literele S și N, căsuța cu S are linia mai mică decât a celei etichetate cu N și între ele, pe aceeași coloană nu există alte căsuțe semnalizatoare.


În Figura 1Figura \ 1, de exemplu, sunt 22 perechi blocante: Perechea (1,2)(1, 2), (5,2)(5, 2) și perechea (2,3)(2,3), (2,5)(2, 5). Roboţelul porneşte din căsuţa (1,1)(1, 1), aflată pe prima linie și prima coloană şi dacă aceasta este liberă, se deplasează, în cadrul primei linii, de la stânga la dreapta. În cazul în care căsuța de pornire (1,1)(1, 1) este semnalizator, atunci roboțelul se va deplasa pe direcția indicată de litera cu care este etichetată.
Considerând că roboțelul se deplasează pe tablă, el se oprește doar în următoarele situații:

  • Roboţelul intră într-o căsuţă liberă aflată pe prima sau ultima linie, respectiv prima sau ultima coloană, caz în care dacă s-ar menține sensul deplasării actuale roboțelul ar părăsi tabla
  • Roboțelul intră într-o „căsuţă semnalizator” a unei perechi blocantă și se va opri în cealaltă căsuță a perechii


De exemplu, în Figura 2Figura \ 2, roboțelul ajunge în căsuța liberă (3,5)(3, 5) unde se oprește. În Figura 3Figura \ 3, roboțelul se va opri în căsuța (4,1)(4, 1) deoarece dacă ar schimba sensul spre Est, ar reveni în ultima căsuță semnalizator vizitată, (4,3)(4, 3).
Roboțelul înaintează o căsuță într-un pas, în sensul de deplasare.

Cerinţe

Scrieţi un program care, cunoscând numărul RR de linii şi coloane și cele KK căsuţe semnalizator, determină:

  1. Toate perechile blocante de pe tablă
  2. Numărul de pași efectuați pe fiecare sens în parte: Nord, Est, Sud și Vest

Date de intrare

Fişierul de intrare robotel.in conţine pe prima linie numărul natural PP reprezentând cerința din problemă care trebuie rezolvată, pe a doua linie, separate printr-un spaţiu numărul natural RR şi numărul natural KK, iar pe următoarele KK linii, două numere naturale și un caracter, separate prin câte un spațiu reprezentând, în ordine, linia, coloana şi litera unei căsuţe semnalizator.

Date de ieşire

Dacă valoarea lui PP este 11, se va rezolva doar cerința 11. Fişierul de ieşire robotel.out va conține perechile blocante, pentru fiecare pereche de căsuțe afișându-se 44 numere naturale separate printr-un spaţiu, reprezentând, în ordine, linia, coloana primei căsuțe semnalizator, respectiv linia și coloana celei de-a doua căsuțe semnalizator. Perechile de căsuțe vor fi afișate pe linii ordonat după regula: o pereche L1 C1 L2 C2L_1 \ C_1 \ L_2 \ C_2 va fi afișată înaintea perechii L3 C3 L4 C4L_3 \ C_3 \ L_4 \ C_4 dacă L1<L3L_1 < L_3 sau L1=L3L_1 = L_3 și C1<C3C_1 < C_3, adică se va afișa mai întâi perechea cu prima căsuță având linia mai mică decât a primei căsuțe din cealaltă pereche sau la linii egale, va fi afișată perechea cu coloana mai mică. Dacă nu există astfel de perechi de căsuțe, în fișierul de ieșire se va afișa valoarea 00.
Dacă valoarea lui PP este 22, se va rezolva doar cerința 22. Fişierul de ieşire robotel.out va conţine 44 numere naturale separate printr-un spaţiu, reprezentând, în ordine, numărul de pași parcurși de roboţel în sensurile Nord, Est, Sud, și Vest.

Restricţii şi precizări

  • 2R2002 \leq R \leq 200
  • 1KRR1 \leq K \leq R \cdot R
  • Pentru rezolvarea corectă a fiecărei cerinţe se obțin câte 5050 de puncte
  • O căsuță semnalizator conține o singură literă
  • Pentru cerința 22 se garantează că în toate testele deplasarea roboțelului se oprește!

Exemplul 1

robotel.in

1
5 4
1 3 S
3 1 E
5 1 N
5 3 V

robotel.out

0 

Explicaţie

Nu există perechi blocante pe tablă care ar putea opri roboţelul.

Exemplul 2

robotel.in

1
5 3
1 3 S
4 1 E
4 3 V

robotel.out

4 1 4 3 

Explicaţie

Perechea blocantă este alcătuită din căsuțele (4,1)(4, 1) cu eticheta E și (4,3)(4, 3) cu eticheta V. Dacă roboțelul ajunge în una dintre aceste căsuțe, atunci acesta se va opri în cealaltă căsuță.

Exemplul 2

robotel.in

1
5 5
1 3 S
2 5 S
4 1 E
4 3 V
5 5 N

robotel.out

2 5 5 5
4 1 4 3

Explicaţie

Căsuţa semnalizator de pe linia 22, coloana 55 are eticheta S, iar căsuţa semnalizator de pe linia 55, coloana 55 are eticheta N. Dacă roboțelul ajunge în una dintre aceste căsuțe, atunci acesta se va opri în cealaltă căsuță. Acelaşi lucru se întâmplă pentru căsuţa cu litera E de pe linia 44, coloana 11 şi căsuţa cu litera V de pe linia 44, coloana 33.

Exemplul 3

robotel.in

1
5 5
1 2 S
2 1 E
2 3 E
2 5 V
5 2 N

robotel.out

1 2 5 2
2 3 2 5

Explicaţie

Prima pereche blocantă este (1,2)(1, 2), (5,2)(5, 2).
A doua pereche blocantă este (2,3)(2, 3), (2,5)(2, 5). Perechea (2,1)(2, 1), (2,5)(2, 5) nu este validă deoarece conține un alt semnalizator între ele (vezi Figura 1Figura \ 1).

Exemplul 4

robotel.in

2
5 3
1 3 S
4 1 E
4 3 V

robotel.out

0 2 3 2

Explicaţie

Numărul de pași efectuați pe sensul:
Nord: 00 pași
Est: 22 pași în căsuțele (1,2)(1, 2), (1,3)(1, 3)
Sud: 33 pași în căsuțele (2,3)(2, 3), (3,3)(3, 3), (4,3)(4, 3)
Vest: 22 pași în căsuțele (4,2)(4, 2), (4,1)(4, 1)

Exemplul 5

robotel.in

2
5 4
1 3 S
3 1 E
5 1 N
5 3 V

robotel.out

2 6 4 2

Explicaţie

Numărul de pași efectuați pe sensul:
Nord: 22 pași în căsuțele (4,1)(4, 1), (3,1)(3, 1)
Est: 66 pași în căsuțele (1,2)(1, 2), (1,3)(1, 3), (3,2)(3, 2), (3,3)(3, 3), (3,4)(3, 4), (3,5)(3, 5)
Sud: 44 pași în căsuțele (2,3)(2, 3), (3,3)(3, 3), (4,3)(4, 3), (5,3)(5, 3)
Vest: 22 pași în căsuțele (5,2)(5, 2), (5,1)(5, 1)

Log in or sign up to be able to send submissions!