tetris

Time limit: 0.3s Memory limit: 2MB Input: tetris.in Output: tetris.out

Gigel are instalat pe calculator un joc numit Tetris, în care pe o zonă dreptunghiulară cade pe rând câte o piesă dintr-un şir de piese. Zona de joc este codificată sub forma unei table cu NN linii şi MM coloane. Liniile le considerăm numerotate de la 11 la NN de jos în sus, iar coloanele de la 11 la MM şi de la stânga la dreapta. Toate piesele sunt de forma unor pătrate. Ele intră în zona de joc începând cu linia NN şi cad către linia 11, deplasarea făcându-se pe verticală în cadrul aceloraşi coloane. Dacă în cădere întâlneşte o piesă introdusă anterior în joc atunci ea se va opri exact deasupra ei, deci începând cu linia imediat următoare.

O piesa intră în joc doar dacă poate fi introdusă complet pe zona delimitată de cele NN linii şi MM coloane.
În desenul alăturat zona de joc are 77 linii şi 88 coloane şi în joc au intrat pe rând zece piese, numerotate de la 11 la 1010, în ordinea introducerii lor pe tablă.
Un joc Tetris se termină când toate piesele din șir s-au aşezat pe tablă sau când piesa care urmează nu poate fi introdusă în joc.

Cerinţă

Realizaţi un program care identifică:

  1. Numărul maxim de ordine al unei linii ocupată de o piesă
  2. Determinați numărul maxim de coloane alăturate ocupate de piese, în cadrul liniei determinate la punctul a)

Date de intrare

Fişierul de intrare tetris.in conţine pe prima linie două numere naturale NN şi MM reprezentând numărul de linii, respectiv numărul de coloane ale zonei de joc. Următoarele linii conţin perechi de numere naturale, fiecare descriind câte o piesă în ordinea intrării ei în joc. Primul număr din pereche reprezintă lungimea laturii piesei, iar cel de al doilea reprezintă numărul de ordine al coloanei pe care se încearcă plasarea laturii stângi a piesei. Numerele de pe fiecare linie sunt separate printr-un singur spaţiu.

Date de ieşire

În fişierul tetris.out se va scrie pe prima linie numărul maxim al liniei ocupate de o piesă, iar pe a doua linie numărul maxim de coloane alăturate ocupate de piese, din cadrul acestei linii.

Restricţii şi precizări

  • 11 \leq toate numerele din fişierul de intrare 1 000\leq 1 \ 000
  • Se asigură că pentru toate testele cel puţin prima piesă poate fi aşezată pe tablă
  • Se asigură că numărul de ordine al coloanei pe care se încearcă plasarea laturii stângi a piesei este M\leq M
  • Se acordă 60%60\% din punctajul unui test, dacă pe prima linie a fișierului de ieșire se află un singur număr și el reprezintă răspunsul corect la prima cerință. Dacă fişierul de ieşire conţine două linii şi pe a doua linie se află un singur număr ce reprezintă răspunsul corect la a doua cerință se obţine 40%40\% din punctajul testului.

Exemplu

tetris.in

7 8
1 1
2 2
2 7
1 6
3 6
3 3
1 8
2 5
1 8
2 3
3 3

tetris.out

7
4

Explicaţie

Exemplu din desen descrie ordinea în care au intrat piesele în joc. Linia 77 este linia cu număr de ordine maxim ce este acoperită cu piese. Piesele 88 şi 1010 acoperă această linie, pe o secvenţă de 44 coloane alăturate, iar piesa 99 acoperă doar o coloană, deci secvența maximă este de lungime 44. Piesa 1111 nu a mai putut fi introdusă în joc.

Log in or sign up to be able to send submissions!