joc

Time limit: 0.05s Memory limit: 2MB Input: joc.in Output: joc.out


Rareş şi Bogdan vor să facă mişcare în aer liber aşa că s-au gândit la un nou joc. Pe terenul de fotbal, ei au desenat o pistă circulară şi au împărţit-o în nn sectoare egale, ca în desenul alăturat (unde n=16n = 16). Ei au etichetat cele nn sectoare cu numerele distincte de la 11 la nn, în sensul acelor de ceasornic.
Au stabilit ca jocul să se desfăşoare astfel:

  • Se vor aşeza amândoi în sectorul numerotat cu 11, spate în spate, astfel încât Bogdan se va deplasa în sensul acelor de ceasornic, iar Rareş în sens contrar.
  • Prin sărituri executate simultan în anumite sectoare, copiii se vor deplasa pe pistă în sensuri contrare şi vor executa un număr egal de sărituri.
  • O săritură a lui Bogdan are ca efect deplasarea acestuia din sectorul curent, în sensul acelor de ceasornic, avansând cu xx sectoare pe pistă. De exemplu, dacă n=16n = 16 şi x=2x = 2 atunci, pornind din sectorul 11, Bogdan se va deplasa sărind succesiv, în această ordine, în sectoarele etichetate cu: 3,5,7,9,3, 5, 7, 9, \dots
  • O săritură a lui Rareş are ca efect deplasarea acestuia din sectorul curent, în sens contrar acelor de ceasornic, avansând cu yy sectoare pe pistă. De exemplu, dacă n=16n = 16 şi y=3y = 3 atunci, pornind din sectorul 11, Rareş se va deplasa sărind succesiv, în această ordine, în sectoarele: 14,11,8,5,14, 11, 8, 5, \dots
  • Jocul se termină când cei doi copii ajung în urma săriturilor într-un acelaşi sector de pe pistă sau dacă unul dintre cei doi copii ajunge pentru a doua oară într-un acelaşi sector.

Cerinţă

Scrieţi un program care să citească cele trei numere naturale nenule nn, xx şi yy, şi apoi să determine:
a) numărul tt al sectoarelor de pe pistă prin care nu trece niciunul dintre cei doi copii în urma săriturilor executate până la terminarea jocului
b) numărul ss de sărituri executate de fiecare copil până la terminarea jocului
c) etichetele bb şi rr ale sectoarelor în care ajung cei doi copii la terminarea jocului (Bogdan ajunge la finalul jocului în sectorul cu eticheta bb, iar Rareş în cel cu eticheta rr).

Date de intrare

Fişierul de intrare joc.in conţine pe prima linie trei numere naturale nn, xx şi yy, separate prin câte un spaţiu, cu semnificaţia din enunţ.

Date de ieşire

Fişierul de ieşire joc.out va conţine pe prima linie cele patru numere naturale determinate de program: tt, ss, bb şi rr, separate prin câte un spaţiu, în această ordine, cu semnificaţia din enunţ.

Restricţii şi precizări

  • 16n40 00016 \leq n \leq 40 \ 000
  • 1x<n1 \leq x \lt n
  • 1y<n1 \leq y \lt n
  • pentru rezolvarea corectă a primei cerinţe se acordă 20%20\% din punctaj, pentru rezolvarea corectă a celei de a doua cerinţe 40%40\% din punctaj şi pentru rezolvarea corectă a celei de a treia cerinţe 40%40\% din punctaj (20%20\% pentru determinarea corectă a valorii bb, respectiv 20%20\% pentru determinarea corectă a valorii rr).

Exemplul 1

joc.in

16 2 3

joc.out

4 8 1 9

Explicaţie

Cei doi copii, executând simultan sărituri, trec până la terminarea jocului, prin sectoarele:

Bogdan Rareş
1 1
3 14
5 11
7 8
9 5
11 2
13 15
15 12
1 9

Jocul se termină după s=8s = 8 sărituri deoarece Bodgan ajunge din nou în sectorul cu eticheta b=1b = 1. La finalul jocului Rareş se află în sectorul cu eticheta r=9r = 9. Cei doi copii nu au trecut prin t=4t = 4 sectoare ale căror etichete sunt: 44, 66, 1010, 1616.

Exemplul 2

joc.in

16 6 2

joc.out

12 2 13 13

Explicație

Cei doi copii, executând simultan sărituri, trec până la terminarea jocului, prin sectoarele:

Bogdan Rareş
1 1
15 7
13 13

Jocul se termină după s=2s = 2 sărituri deoarece Bodgan şi Rareş ajung amândoi în sectorul cu eticheta b=r=13b = r = 13. Cei doi copii nu au trecut prin t=12t = 12 sectoare ale căror etichete sunt: 22, 33, 44, 55, 66, 88, 99, 1010, 1111, 1212, 1414, 1616.

Log in or sign up to be able to send submissions!