barliga

Time limit: 0.08s Memory limit: 1MB Input: barliga.in Output: barliga.out

În așteptarea marii confruntări cu turcii, oștenii moldoveni își antrenează mintea, jucând un joc de echipă denumit ,,Bârligă!'' O echipă are NN jucători, numerotați de la 11 la NN, în ordinea în care sunt așezați. Fiecare jucător primește o scândură vopsită pe o față cu roşu, iar pe cealaltă cu galben. Pe fiecare scândură sunt scrise toate numerele naturale de la 11 la VV, fiecare număr o singură dată; unele numere sunt scrise pe fața roșie, celelalte sunt scrise pe fața galbenă a scândurii. La începutul jocului, toate scândurile sunt așezate cu faţa roșie în sus. Când primul jucător strigă ,,Bârligă!'' fiecare jucător din echipă poate decide dacă să lase scândura sa cu fața roșie în sus sau să o întoarcă (să o ,,bârlige'') cu fața galbenă în sus. Punctajul obținut de echipă este egal cu numărul de valori distincte vizibile la final.

Cerință

Scrieți un program care cunoscând NN, numărul de jucători din echipă, precum și valorile scrise pe fața roșie a scândurii primite de fiecare jucător, determină punctajul maxim pe care îl poate obține echipa, precum și numerele de ordine ale jucătorilor care trebuie să întoarcă scândura cu față galbenă în sus, pentru a obține acest punctaj maxim.

Date de intrare

Fișierul de intrare barliga.in conține pe prima linie numerele naturale NN și VV, cu semnificația din enunț. Pe următoarele NN linii se află informațiile despre scândurile celor NN jucători, în ordinea de la 11 la NN. Linia care descrie o scândură are forma nr r1 r2 rnrnr \ r_1 \ r_2 \dots \ r_{nr}, cu semnificația: ,,pe fața roșie a scândurii sunt scrise nrnr numere naturale distincte cuprinse între 11 și VV, acestea fiind r1r_1, r2r_2, \dots, rnrr_{nr}''.

Date de ieșire

În fișierul de ieșire barliga.out se va scrie pe prima linie un număr natural reprezentând punctajul maxim pe care îl poate obține echipa. Pe cea de a doua linie va fi scris un număr natural TT, reprezentând numărul de jucători care trebuie să întoarcă scândura cu fața galbenă în sus, urmat de TT numere naturale distincte cuprinse între 11 și NN, reprezentând numerele de ordine ale jucătorilor care trebuie să întoarcă scândura cu fața galbenă în sus.

Restricții și precizări

  • 2N162 \le N \le 16
  • 3V80 0003 \le V \le 80 \ 000
  • Valorile aflate pe aceeași linie în fișierul de intrare, respectiv în fișierul de ieșire sunt separate printr-un singur spațiu.
  • Dacă există mai multe soluții pentru ca echipa să obțină punctaj maxim, se va afișa oricare dintre acestea.
  • Punctajul pe test se obține dacă sunt afișate corect atât punctajul maxim, cât și o modalitate de obținere a punctajului maxim.
  • Pentru teste valorând 88 puncte, N6N \leq 6 și V100V \leq 100
  • Pentru teste valorând 1818 puncte, 10N1210 \leq N \leq 12 și V4500V \leq 4500
  • Pentru teste valorând 7474 de puncte, nu există alte restricții.

Exemplu

barliga.in

2 10
3 7 5 10
4 1 5 10 2

barliga.out

9
1 1

Explicație

Există două scânduri, pe fiecare dintre ele fiind scrise numerele naturale de la 11 la 1010.

Pe scândura 11 sunt scrise pe fața roșie 33 valori (7,5,10)(7, 5, 10), celelalte 77 valori fiind scrise pe fața galbenă (1,2,3,4,6,8,9)(1, 2, 3, 4, 6, 8, 9).

Pe scândura 22 sunt scrise pe fața roșie 44 valori (1,5,10,2)(1, 5, 10, 2), celelalte 66 valori fiind scrise pe fața galbenă (3,4,6,7,8,9)(3, 4, 6, 7, 8, 9).

Punctajul maxim care se poate obține este 99.

O modalitate prin care obținem punctajul maxim este de a întoarce cu fața galbenă în sus scândura cu numărul 11. Vor deveni astfel vizibile numerele 1,2,3,4,6,8,91, 2, 3, 4, 6, 8, 9 pe scândura 11 și rămân vizibile numerele 1,2,5,101, 2, 5, 10 pe scândura 22, în total 99 numere distincte.

Log in or sign up to be able to send submissions!