Nicușor este elev în clasa a VI-a și s-a gândit că este suficient de mare ca să inventeze un joc nou. Are doar o foaie de hârtie și un pix. Scrie mai întâi numere naturale în cerc. Acestea formează Ruleta numerelor. Jocul se desfășoară după următoarele reguli:
- se parcurge șirul numerelor în sensul deplasării acelor de ceasornic;
- se pornește de fiecare dată de la același element;
- se execută de fiecare dată o rotație completă;
- fiecare element nenul se scade din elementul imediat următor doar dacă este mai mic sau egal cu acesta și nenul;
Exemplu. Dacă notăm cu șirul numerelor ce formează ruleta din figura , atunci, o rotație completă realizează următoarele modificări asupra numerelor din listă:
- ruleta se oprește atunci când execută o rotație completă și nu se modifică nici o valoare din șirul elementelor.
Exemplu. Pentru ruleta din figura se execută rotații (dintre care în care se fac modificări):
Cerință
Scrieți un program care să determine, pentru un șir de numere naturale care indică starea inițială a ruletei, numărul de rotații complete efectuate respectând regulile jocului până la încheierea acestuia și numărul al elementelor nenule aflate în șir la încheierea jocului.
Date de intrare
Fișierul de intrare ruleta.in
conține pe prima linie numărul de numere naturale așezate în cerc iar pe linia a doua, separate prin câte un spațiu, cele valori, în ordinea deplasării, începând cu elementul de la care pornește ruleta.
Date de ieșire
Fișierul de ieșire ruleta.out
conține pe prima linie, separate printr-un spațiu, valorile și (în această ordine).
Restricții și precizări
- ;
- Numerele de pe ruletă sunt numere naturale mai mici sau cel mult egale cu .
- pentru aflarea corectă a numărului de rotaţii se acordă 70% din punctajul pe test; punctajul integral se acordă dacă ambele valori afişate sunt corecte.
Exemplu
ruleta.in
8
1 2 3 4 3 2 3 1
ruleta.out
4 3