Robotron

Time limit: 0.2s Memory limit: 64MB Input: robotron.in Output: robotron.out

În sistemul solar Stelarion sunt 9999 de planete. Planeta Hazard găzduiește campionatul de Robotron pe echipe. Jucătorii sunt înregistrați în ordinea sosirii lor, indiferent de planeta de pe care provin. Anul acesta s-au înscris în campionat NN jucători de pe MM planete. Jucătorul înregistrat al ii-lea (cu ii de la 11 la NN) primește două numere: EiE_i — numărul trecut pe ecuson și PiP_i — puterea jucătorului. Numărul trecut pe ecuson este format din codul planetei jucătorului CPCP (numărul format din ultimele două cifre de pe ecuson) și codul jucătorului CJCJ (numărul format din restul cifrelor). Jucătorii care reprezintă aceeași planetă vor fi repartizați în aceeași echipă, poziția pe care o ocupă inițial în echipă fiind în ordinea înregistrării lor în concurs. În cadrul campionatului se vor disputa mai multe runde, iar la fiecare rundă va fi desemnată o echipă câștigătoare.

Regulamentul de concurs

  • O rundă constă în parcurgerea unui circuit format din LL căsuțe, numerotate de la 11 la LL, în sens orar, plasate ca în figură.
  • Fiecare echipă dispune de un pion care este plasat în căsuța 11 la începutul fiecărei runde; o mutare a jucătorului al ii-lea în ordinea înregistrării constă în deplasarea pionului echipei proprii cu PiP_i căsuțe, în sens orar.
  • În fiecare rundă, echipele joacă ciclic, în secvențe succesive, fiecare secvență fiind în ordinea strict crescătoare a codurilor planetelor de pe care provin. Într-o secvență joacă toate echipele, doar ultima secvență a rundei putând fi incompletă, după caz. Ordinea echipelor nu se schimbă de la o rundă la alta. Când este rândul unei echipe să joace, unul dintre membrii acesteia mută pionul echipei respective.
  • La prima rundă, în cadrul fiecărei echipe, jucătorii ocupă pozițiile inițiale, stabilite la înscriere. Pentru fiecare altă rundă care urmează, în fiecare echipă, se schimbă poziția jucătorilor, aceștia permutându-se circular. Astfel cel care a fost primul la runda anterioară devine ultimul, iar cel care fusese al doilea va fi acum pe prima poziție.
  • La fiecare rundă, în cadrul fiecărei echipe, jucătorii mută pionul echipei pe rând, în ordinea poziției pe care o ocupă în echipă în runda respectivă. După jucătorul care ocupă ultima poziție în echipă la runda curentă va muta jucătorul care ocupă prima poziție.
  • Runda se încheie când pionul uneia dintre echipe a parcurs tot circuitul, ajungând din nou la poziția 11 sau trecând peste aceasta. Această echipă este desemnată ca fiind echipa câștigătoare a rundei, iar jucătorul care aduce victoria echipei sale este cel care face ultima mutare, de tipul precizat.

Cerință

  1. Să se determine numărul MM al echipelor participante și codul HH al planetei gazdă Hazard, știind că numărul jucătorilor din echipa planetei gazdă este strict mai mare decât numărul jucătorilor oricărei alte echipe.
  2. Să se determine codul planetei de pe care provine echipa câștigătoare la runda KK și codul jucătorului care aduce victoria acestei echipei la aceasta rundă.

Date de intrare

Fișierul de intrare robotron.in conţine pe prima linie un număr CC, reprezentând numărul cerinței, pe a doua linie, 33 numere naturale NN, LL și KK cu semnificația din enunț. Pe următoarele NN linii sunt datele jucătorilor: pe a ii-a dintre aceste linii se află câte două numere naturale EiE_i și PiP_i, cu semnificația din enunț. Numerele de pe aceeași linie a fișierului sunt separate prin câte un spațiu.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire robotron.out conține pe prima linie, pentru C=1C=1, numerele MM și HH, iar pentru C=2C=2, codul planetei și al jucătorului precizate la cerința 22. Numerele de pe aceeași linie a fișierului sunt despărțite printr-un spațiu.

Restricții și precizări

  • 1N1051 \leq N \leq 10^5; 1L1091 \leq L \leq 10^9; 1K1091 \leq K \leq 10^9;
  • 101Ei<109101 \leq E_i < 10^9; 1Pi1061 \leq P_i \leq 10^6; 1CP991 \leq CP \leq 99.
# Punctaj Restricții
1 20 C=1C = 1, N1 000N \leq 1 \ 000
2 30 C=1C = 1
3 10 C=2C = 2, N10 000N \leq 10 \ 000, L10 000L \leq 10 \ 000, K1 000K \leq 1 \ 000
4 10 C=2C = 2, N10 000N \leq 10 \ 000, L10 000L \leq 10 \ 000
5 30 C=2C = 2

Exemplul 1

robotron.in

1
7 23 2
245 5
3103 5
3203 2
3303 5
2245 6
3003 3
231745 1

robotron.out

2 3

Explicație

Sunt 77 jucători și ei vor fi împărțiți în 22 echipe (M=2M = 2), reprezentând planetele cu codurile 3\textbf{3} (jucătorii cu codurile 3131, 3232, 3333, 3030) și 45\textbf{45} (jucătorii cu codurile 22, 2222, 23172317). Codul planetei gazdă Hazard este H=3H = 3, echipa planetei 33 fiind cea mai numeroasă.

Exemplul 2

robotron.in

2
7 23 2
2145 5
3103 5
3203 2
3303 5
2245 6
3003 3
2345 1

robotron.out

45 21

Explicație

Traseul conține 2323 de căsuțe, iar la prima rundă membrii echipelor au pozițiile stabilite la înscriere și vor muta în ordinea acestor poziții:

Echipa planetei cu codul 3\textbf{3} are următorii jucători, cu codurile și puterile aferente: 31 5{\color{red}31} \ 5, 32 2{\color{red}32} \ 2, 33 5{\color{red}33} \ 5, 30 3{\color{red}30} \ 3

Echipa planetei cu codul 45\textbf{45} are următorii jucători, cu codurile și puterile aferente: 21 5{\color{blue}21} \ 5, 22 6{\color{blue}22} \ 6, 23 1{\color{blue}23} \ 1

La runda a 2-a pozițiile membrilor se schimbă, primii jucători din fiecare echipă trecând la coadă:

Echipa planetei cu codul 3\textbf{3}: 32 2{\color{red}32} \ 2, 33 5{\color{red}33} \ 5, 30 3{\color{red}30} \ 3, 31 5{\color{red}31} \ 5

Echipa planetei cu codul 45\textbf{45}: 22 6{\color{blue}22} \ 6, 23 1{\color{blue}23} \ 1, 21 5{\color{blue}21} \ 5

Echipa planetei cu codul 4545 termină jocul în runda a 2-a după 66 mutări, care, pentru această echipă, vor fi efectuate în ordine de jucătorii 2222, 2323, 2121, 2222, 2323 si 2121. Deci ultima mutare o va face jucătorul cu codul CJ=21CJ = 21, care ajunge în căsuța 22, deci trece peste căsuța 11.
Ordinea în care mută jucătorii celor două echipe în cadrul acestei runde, precum și numerele căsuțelor ocupate succesiv de cei doi pioni, sunt ilustrate în tabelul de mai jos.

Log in or sign up to be able to send submissions!