Bucătăria

Time limit: 0.1s Memory limit: 64MB Input: bucataria.in Output: bucataria.out

Bucătarul John s-a săturat din a mai face ciorbă de legume, a trecut la gătitul ciorbelor cu numere! Pentru a își duce la capăt procesul creativ, a cumpărat un aparat, dar din păcate acesta avea un mecanism avansat de blocare. Astfel, îți cere ajutorul pentru a-l debloca.

Cerință

Există un număr ascuns XX, care aparține de intervalul [1,N][1, N].
Ai voie să pui următorul fel de queryquery:

ask(Y)

Dacă Y>XY > X, funcția va returna 1-1.
Dacă Y<XY < X, funcția va returna +1+1. În plus, față de cazul anterior, numărul X va căpata o nouă valoare ce aparține de același interval, adică [1,N][1, N]. Fiecare număr din interval are o probabilitate egală să fie ales drept noua valoare a lui XX.

Altfel, dacă Y=XY = X, functia va returna 0, iar dvs. puteti sa incetati din a mai interactiona.
YY trebuie să aparțină de intervalul [1, N]. Altfel, interacțiunea se termină!

Protocolul de interacțiune

Concurentul trebuie să implementeze o funcție:

void solve(int N)

Parametrul N este cel menționat mai sus. Concurentul nu trebuie să implementeze funcția main.
Concurentul poate apela următoarea funcție pentru o interogare:

int ask(int Y)

Funcția se va comporta așa cum este descris în enunț.

Restricții și precizări

  • 1N1061 \leq N \leq 10^6;
  • Trebuie să includeți bucataria.h;
  • Puteți să vă scrieți codul in bucataria.cpp, completând direct funcția solvesolve.
  • În cadrul unui test: Fie bestbest numărul de query-uri considerat optim de către comisie și fie youyou numărul de query-uri pe care le face concurentul.
  • Punctarea per test se face după următoarea formulă: score=testPointsmin(best+erroryou,1)score = \lceil {testPoints \cdot min(\frac{best + error}{you}, 1)} \rceil, unde testPointstestPoints reprezintă numărul de puncte corespunzător respectivului test, iar 1error201 \leq error \leq 20 este o eroare de bun simț pe care o permitem programului vostru, ca punctajul maxim să poată fi atins.

Exemplu

N = 10, X = 5
concurent: ask(3); comisia: +1,X=4
concurent: ask(5); comisia: -1
concurent: ask(4); comisia: 0

interacțiunea s-a terminat cu succes după 3 interogări.

Log in or sign up to be able to send submissions!