„Ce-i mai bun chiar decît ciorba?
Doar kebabul și shaorma”
După o noapte furtunoasă în clubul „La Regele”, Țil și Rose se îndreaptă spre Siclam să mănânce. Din păcate, după ce a aflat că în acea seară nu se mai servește meniul Cristi, Rose a decis că cea mai bună opțiune este un șnițăl cât roata la tractor. Cum Țil este școlit la universități înalte ale lumii, el cere șnițăle cât roata la tractor. Cum roțile la tractor nu sunt neapărat egale mereu, șnițălele pot avea diametre diferite. Cum Rose trebuie să-l hrănească și pe Lion, el va mânca din două în două șnițăle, iar Țil va mânca din trei în trei șnițăle. Povestea continuă printr-o noapte plină de peripeții. Pentru a nu vă plictisi cu detaliile, o să trecem la subiect.
Se dă un șir format din numere nenegative. Pe acest șir se va desfășura un joc între doi jucători, să îi numim și , unde mută primul și jucătorii mută alternativ. Fiecare jucător are câte un pion plasat la o poziție din șirul , cele două poziții fiind distincte. La o mutare, își poate muta pionul de la poziția la una din pozițiile , iar de la poziția la una din pozițiile . Jucătorii pot alege, de asemenea, să nu își mute pionul la o mutare, astfel sărindu-și tura. O poziție se consideră capturată de un jucător dacă pionul jucătorului a fost la un moment în joc pe poziția . O mutare a unui jucător este validă doar dacă poziția pe care ajunge pionul rămâne în intervalul și nu a fost deja capturată de celălalt jucător. Jocul se termină după ce s-au efectuat, în total, mutări.
La finalul jocului, scorul unui jucător este suma valorilor asociate pozițiile capturate de el. Câștigă jucătorul cu scorul cel mai mare, iar în caz de egalitate câștigă . Vom presupune că ambii jucători joacă optim, adică dacă au o strategie care le garantează câștigul atunci o vor pune în aplicare.
Cerință
Se dau interogări de forma . Pentru fiecare interogare să se calculeze numărul de perechi cu există astfel încât și ar câștiga dacă pionul său ar începe la poziția și pionul lui ar începe la poziția . Atenție: se consideră atât cât și .
Date de intrare
Pe prima linie a intrării se află numărul întreg . Pe a doua linie a intrării se află numere nenegative reprezentând tabla de joc. Pe a treia linie a intrării se află numărul întreg . Pe următoarele linii regăsim câte doi întregi reprezentând datele unei interogări.
Date de ieșire
Ieșirea va conține linii, fiecare conținând răspunsul la câte o interogare, în ordinea de la intrare.
Restricții și precizări
- pentru
# | Punctaj | Restricții |
---|---|---|
1 | 17 | |
2 | 12 | |
3 | 33 | |
4 | 10 | |
5 | 28 | Fără restricții suplimentare. |
Exemple
stdin
7
1 2 3 4 5 6 7
4
1 7
1 5
2 3
4 7
stdout
27
12
1
8
Explicație
Pentru a treia interogare avem . În acest caz, câstigă dacă pionul său începe la poziția și pionul lui începe la
poziția .
Pentru a patra interogare avem . În acest caz, câstigă dacă pozițiile inițiale ale pionilor fac parte din mulțimea .