triburi

Time limit: 0.06s Memory limit: 16MB Input: triburi.in Output: triburi.out

Ionel este mare pasionat al jocului Triburile. Ideea jocului este aceea că fiecare jucător deţine la un moment dat câteva sate dintr-o zonă şi încearcă să domine acea zonă cucerind satele deţinute în respectiva zonă de alţi jucători. Ionel a ajuns să deţină foarte multe sate şi îi este din ce în ce mai greu să-şi organizeze atacurile.

În acest moment el are nn sate, numerotate de la 11 la nn, şi urmează să organizeze atacuri coordonate asupra satelor duşmane. Ionel cunoaşte cât timp face armata din fiecare sat al său până la fiecare sat inamic.

Ionel a ales două sate inamice XX şi YY pe care vrea să le atace. El s-a gândit la următorul scenariu: selectează kk sate diferite ale sale şi trimite toate armatele din ele la atac asupra unuia dintre cele două sate inamice. Toate cele kk atacuri trebuie să fie coordonate, adică toate trupele provenind din cele kk sate trebuie să sosească în satul atacat exact la aceeaşi oră (pentru aceasta, ele pot pleca la momente diferite de timp). Se ştie că în urma acestui atac supravieţuiesc din fiecare sat al lui Ionel suficiente trupe care se întorc în satul de unde provin şi pot participa la un nou atac. Ionel va selecta apoi din nou kk sate de-ale sale, printre care pot fi şi sate care au participat la primul atac, şi va lansa ofensiva asupra celuilalt sat inamic. Şi de data aceasta armatele provenind de la cele kk sate trebuie sa ajungă în acelaşi timp la obiectivul pe care îl atacă.

Ionel doreşte ca timpul scurs de la plecarea primei armate până la momentul sosirii armatelor în cel de al doilea sat atacat să fie cât mai scurt, pentru a putea surprinde în felul acesta inamicul.

Vom considera că prima armată a lui Ionel va pleca la atac la ora 00:0000:00, şi toate cele 2k2 \cdot k atacuri îşi vor atinge ţinta cel târziu la ora 23:5923:59 a aceleiaşi zile.

Timpul necesar revenirii unei armate în satul de origine după atacul asupra unui sat inamic este egal cu timpul necesar deplasării din satul de origine spre respectivul sat atacat, iar atacul este instantaneu (nu consumă timp).

Date de intrare

Fişierul de intrare triburi.in conţine:

  • pe prima linie două numere naturale nn şi kk reprezentând numărul de sate deţinute de Ionel şi respectiv numărul de armate care trebuie să participe la atacul asupra fiecărui sat inamic.
  • următoarele nn linii conţin câte patru numere h1ih_{1_i}, m1im_{1_i}, h2ih_{2_i}, m2im_{2_i}, (i=1,2,,n)(i = 1, 2, \dots, n) separate prin câte un spaţiu, reprezentând timpul (exprimat în ore şi minute) necesar ca trupele din satul al ii-lea să ajungă în satul inamic X (h1i,m1i)X \ (h_{1_i}, m_{1_i}) respectiv timpul (exprimat în ore şi minute) necesar ca trupele din satul al ii-lea să ajungă în satul inamic Y(h2i,m2i)Y (h_{2_i}, m_{2_i}).

Date de ieșire

Fișierul de ieșire triburi.out va conține pe prima două numere naturale hh şi mm, separate printr-un spaţiu reprezentând ora respectiv minutul sosirii trupelor în cel de al doilea sat atacat.

Restricții și precizări

  • 1n1 0001 \leq n \leq 1 \ 000
  • 1kn1 \leq k \leq n
  • Nu sunt afişate la ore sau minute zerourile nesemnificative, astfel ora 06:0506:05 va fi exprimată 6 56 \ 5.

Exemplu

triburi.in

6 3
1 10 2 34
2 16 1 35
3 20 1 40
2 17 1 32
3 15 3 46
0 29 1 15

triburi.out

3 15

Explicație

Se va ataca mai întâi satul YY cu trupele din satele 33, 44 şi 66, în această ordine, ora la care armatele ajung în satul YY fiind 1:401:40. Se atacă apoi satul XX cu armatele din satele 11, 22 şi 55 armatele ajungând în satul XX la ora 3:153:15. Se observă că trupele din satul 66 atacă satul YY, supravieţuitorii se întorc în sat şi atacă apoi satul XX.

Log in or sign up to be able to send submissions!