joc

Time limit: 0.04s Memory limit: 32MB Input: joc.in Output: joc.out

Atunci când este plictisit, Costel inventează jocuri logice şi încearcă să le rezolve. Într-o zi Costel ia o tablă dreptunghiulară împărţită în MNM \cdot N pătrăţele identice, asemănătoare unei table de şah, şi aşează pe aceasta cuburi identice astfel încât, pe fiecare pătrat al tablei să se afle cel puţin un cub şi cel mult 1010 cuburi suprapuse. Costel determină numărul minim de cuburi aşezate pe o poziţie a tablei, notat cu MINMIN.

El defineşte noţiunea de mutare astfel: alege patru pătrăţele învecinate, care formează un pătrat compus din 222 \cdot 2 pătrăţele şi ridică toate cuburile de pe aceste poziţii astfel ca, pe fiecare dintre cele patru pătrăţele, să existe un număr de cuburi egal cu MINMIN. Efortul necesar efectuării mutării este egal cu MAXMINMAX - MIN, unde MAXMAX reprezintă numărul maxim de cuburi aflat pe unul dintre cele patru pătrăţele alese.

Scopul jocului este acela de a obţine acelaşi număr de cuburi, egal cu valoarea MINMIN, pe fiecare pătrăţel de pe tablă, efectuând un şir de mutări ce necesită un efort total minim. Efortul total depus pentru rezolvarea jocului este egal suma eforturilor mutărilor efectuate.

Cerința

Determinaţi valoarea efortului total minim depus pentru rezolvarea jocului.

Date de intrare

Fişierul de intrare joc.in are următoarea structură:

  • pe prima linie se află două numere naturale MM şi NN, separate printr-un singur spaţiu, reprezentând numărul liniilor, respectiv numărul coloanelor tablei de joc.
  • pe următoarele MM linii se află câte NN numere naturale, separate prin câte un spaţiu, reprezentând numărul iniţial de cuburi aflate pe fiecare pătrăţel al tablei de joc.

Date de ieșire

Fișierul de ieșire joc.out va conține un singur număr natural reprezentând valoarea efortului total minim.

Restricții și precizări

  • MM şi NN sunt numere naturale mai mari sau egale cu 22 cu proprietatea că 4MN184 \leq M \cdot N \leq 18
  • Numărul cuburilor plasate pe o poziţie a tablei este un număr natural între 11 şi 1010.

Exemplu

joc.in

3 4
2 3 2 2
2 4 3 2
3 2 4 2

joc.out

4

Explicație

Minimul este 22. O succesiune optimă de mutări poate fi:

Mutarea 11: Se aleg poziţiile (2,2)(2, 2), (2,3)(2, 3), (3,2)(3, 2) şi (3,3)(3, 3). Efortul este 42=24 - 2 = 2
Mutarea 22: Se aleg poziţiile (1,1)(1, 1), (1,2)(1, 2), (2,1)(2, 1) şi (2,2)(2, 2). Efortul este 32=13 - 2 = 1
Mutarea 33: Se aleg poziţiile (2,1)(2, 1), (2,2)(2, 2), (3,1)(3, 1) şi (3,2)(3, 2). Efortul este 32=13 - 2 = 1
Efortul total este 44.

Log in or sign up to be able to send submissions!